Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Социален софтуер и офис продуктивност
16 юли
2013
 
 

Zimbra премина от VMware в Telligent

VMware придоби Zimbra от Yahoo през 2010 г.

7238 прочитания

Със Zimbra Telligent ще стане по-силен конкурент на по-големи вендори в тази сфера, акато Microsoft, IBM и Google, както и на традиционните си съперници Jive, Socialtext, NewsGator и Tibbr.Telligent обяви на 15 юли, че е придобила Zimbra от VMware, за да добави към своя пакет за социално общуване за бизнеса корпоративен имейл и календар. Zimbra ще запази марката си и ще бъде позиционирана като доставчик на “пакет за унифицирано сътрудничество”.

Финансовите условия по сделката, която е приключила на 12 юли, не бяха оповестени.

В новата Zimbra ще бъдат вкарани инвестиции от Intel Capital, NXT Capital Venture Finance, BDCA, Hall Financial Group и VMware, съобщи Telligent said.

С този ход Telligent ще стане по-силен конкурент на по-големи вендори в тази сфера, акато Microsoft, IBM и Google, както и на традиционните си съперници Jive, Socialtext, NewsGator и Tibbr.

Основателят и CTO на Telligent Роб Хауърд заяви в интервю, че новата Zimbra ще предлага и традиционни възможности за сътрудничество, като имейл и календар, и заедно с функционалностите за корпоративно социално общуване на Telligent и инструменти за общуване в реално време - чат, гласови обаждания и видеоразговори. В допълнение Zimbra ще предлага интеграция с редица инстурменти на трети страни, включително системите за IP телефония на Cisco.

"Вече имаме възможността да обхванем всички работни взаимодействия, от които хората се нуждаят”, изтъкна Хауърд.

Според Telligent, имейлът няма да изчезне като ключово средство за общуване и вече е зрял за иновации.

На своята потребителска конференция през септември Telligent  планира да покаже първите интеграционни точки между своя софтуер и Zimbra, като еднократно вписване (single sign-on) и възможността за вкарване на потоци от новини от корпоративната социална мрежа в интерфейса на Zimbra.

Telligent също така ще провежда специални срещи с клиенти на Zimbra през следващите месеци, за да чуе техните коментари и на базата на тях да разработи следващата значително обновена версия на Zimbra, планирана за първата половина на 2014 г.

След това компанията очаква да започне да предлага повече иновации и още по-широка и по-тясна интеграция между своя софтуер и Zimbra.

Придобиването е отнело няколко месеца, така че Telligent вече установила комуникация със служителите, партньорите и клиентите на Zimbra, твърди Хауърд.

Анализаторът от Constellation Research Алън Лепофски е изненадан, че марката Zimbra ще бъде запазена,

тъй като нейният пазарен дял е в сферата на корпоративния имейл и календар е по-малък от този на Notes/Domino на IBM, Outlook/Exchange на Microsoft и Gmail и Google Apps. Същевременно Telligent вече е утвърден доставчик на софтуер за корпоративно социално общуване и сътрудничество.

Лепофски обаче смята, че в сделката има логика. “Мисля, че Zimbra пасва по-добре на Telligent, отколкото на VMWare, тъй като основният фокус на Telligent е общуването и сътрудничеството, а това никога не е било акцент за VMWare”, коментира той в имейл.

Анализаторът на Gartner Матю Кейн обаче е скептичен относно успеха на интеграцията на Zimbra с Telligent, тъй като тя не успя със Socialcast. "Идеята на Telligent се свърже имейла със социалното общуване е логична, но щом VMware не успя да направи това със Socialcast, тогава заповаш да се чудиш как някой друг би се справил по-добре”, каза той в е-писмо, като добави, че поредицата от промени в собствеността на Zimbra - Yahoo, VMware и сега Telligent - показва колко трудно е да набереш скорост на пазара на корпоративния имейл и календар.

Това е второто придобиване на Zimbra от 2010 г. насам,

когато VMware купи фирмата от Yahoo. През 2007 г. Zimbra стана част от Yahoo за $350 млн., а преди това беше независима компания.

Тази сделка показва, че VMware продължава да се отървава от корпоративните си софтуерни продукти за сътрудничество и комуникация, след като преди няколко години започна да изгражда свой пакет от такива приложения. Например, през март компанията продаде на ClearSide облачната услуга за съхранение и споделяне на презентации SlideRocket, която придоби през 2011 г.

VMware все още разполага с доставчика на софтуер за корпоративно социално общуване Socialcast, а в момента разработва облачна услуга за съхранение и споделяне на файлове, наречена Horizon Suite.

Говорител на VMware заяви по имейл, че продажбата на Zimbra “бележи края на действията на VMware за освобождаване от продукти и услуги, свързани с анонса за реорганизация” от януари тази година.

Главният оперативен директор на VMware Карл Ешенбах коментира, че компанията ще се фокусира върху “софтуерно дефинирания център за данни, хибридните облачни технологии и възможностите за end-user computing”, или системи, в които хора, които не са програмисти, могат да създават работещи приложения. Също така той добави, че VMware ще осигури “гладък преход” за клиентите и партньорите на Zimbra.

IDG News Service Маями

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас