Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ERP, CRM, BI
09 юли
2013
 
 

Големи компании печелят с големи данни

Компании, като GE, UPS и Bank of America, полагат усилия да овладеят големите данни, за да извличат бизнес ползите от тях

5031 прочитания

Редица големи компании от ралзични сектори и държави вече се опитват да обхванат големите обеми от данни в мрежите си и да извличат ползите от тях. Близо 20 такива компании обясняват как правят това в излезлия през юни доклад Big Data in Big Companies, написан от Том Дейвънпорт, директор за проучванията в International Institute for Analytics (IIA), и Джил Дайч, вицепрезидент „Най-добри практики“ в SAS Institute.

Документът разкрива опита с големи данни на AIG, Bank of America, Caesars Entertainment, Carolinas Health Care, CIGNA, Dell, Discover, Fidelity, GE, Macys.com, Schneider National, Sears, T-Mobile, UnitedHealthcare, UPS, Verizon и Wells Fargo. Всички те са внедрили софтуер за анализ на данни, за да се възползват от ценната информация, която се крие в големите обеми от данни в техните мрежи.

Пилотните проекти, които споделихме, вече решиха някои големи проблеми – коментира Бил Ру, вицепрезидент на центъра за софтуер и анализи в GE. – Ранните доказателства бяха важни за нас. Сега продължаваме напред с още по-сложни проблеми и това става част от всичко, което правим.“

Големи данни не беше особено познат термин, когато започнах – каза Керем Томак, вицепрезидент за маркетинговите анализи в Macys.com. С всичките тези данни – и с 50% годишен ръст – е много вероятно бизнес нуждите около големите данни в Macys.com само да се увеличават.“

Инициативите за овладяване на големи данни имат за цел да позволят на организациите да правят различни анализи на структурирани и неструктурирани данни, генерирани от вътрешни и външни източници, за да бъдат откривани нови модели и взаимодействия, които могат да са от полза за бизнеса или за други дейности.

Мениджърите от компаниите, цитирани в доклада, подчертават, че анализирането на големи данни „носи голяма възвръщаемост, като създава нови бизнес възможности“ и помага на техните организации да провеждат едновременни процеси „по-евтино, по-бързо и по-ефективно“.

Компаниите, представени в Big Data in Big Companies, говорят и за стойността на комбинирането на отчетност, анализи, изследване, защита и възстановяване върху една платформа за големи данни. Докладът също така потвърждава, че средите за работа с големи данни обикновено същестуват паралелно с вече изградените хранилища за данни и инфраструктури за бизнес анализи вместо да ги заместват.

Всички мениджъри на големите компании са съгласни, че големите данни предлагат еволюционен набор от възможности, които имат нови и понякога неочаквани употреби с времето – казва Том Дейвънпорт. – Но всеки от тези мениджъри заяви, че не биха могли да си позволят да работят с големи данни само като академично упражнение. Това трябва да носи бизнес стойност, при това възможно най-рано.“

Организациите, които са най-ефективни и имат най-големи шансове за успех с големите данни, „са създали силни връзки между бизнеса и ИТ“, гласи докладът.

Повечето организации, представени в Big Data in Big Companies, „използват наличния си аналитичен персонал и добавят учени в сферата на данните с ИТ умения, които могат да манипулират технологии за големи данни“ за проектите си.

Солидните познания за информационни архитектури, качество на данните и управление на мастър данни са само началото за фирмите, които гледат на големите данни като на диференциатор в дългосрочен план“, пише в доклада.

Големите данни в UPS

UPS вече има сериозен опит с работата с големи данни. Компанията постоянно осъществява мониторинг на движението на огромни количества пратки още от 1980-те и днес следи данните средно за 16,3 млн. пакета дневно, изпратени от 8,8 млн. клиента, като на ден идват по 39,5 млн. заявки за следене на пратки. Понастоящем UPS съхранява повече от 16 петабайта данни.

Много от големите данни в мрежата на компанията идва от телематични сензори, намиращи се в над 46 000 превозни средства. Информацията за камионите на UPS, пренасящи пратки, например, включва тяхната скорост, посока и употреба на спирачки. Данните се използват не само за следене на ежедневната продуктивност, но и за внасянето на сериозни промени в работата и маршрутите на UPS. Тази инициатива, наречена ORION (On-Road Integrated Optimisation and Navigation), вероятно представлява най-големия проект за проучване на операции в глобален план. Очаква се занапред ORION да позволи на компанията да оптимизира работата на куриерите в реално време.

През 2011 г. проектът е довел до спестяването на повече от 8,4 млн. галона гориво чрез съкращаването на маршрутите на куриерите с общо 85 млн. мили дневно. В UPS са изчислили, че съкращаването на маршрута на всеки шофьор със само една миля на ден спестява общо $30 млн.

Понастоящем компанията се опитва да използва големите данни и за да оптимизира полетите на своите над 2000 самолета.

Computerworld Великобритания

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас