Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
30 май
2013
 
 

SES изстреля спътникова система за наблюдение на въздушния трафик

Автоматична система за условно наблюдение (ADS-B) заработи на спътника Proba V на Европейската космическа агенция.

4454 прочитания

Първата Автоматична система за условно наблюдение (ADS-B), чрез която може да се следи въздушният трафик от Космоса, бе изстреляна днес, 30 май, от SES Technocom, поделение на SES S.A.

Системата ADS-B е монтирана на Proba V, сателит на Европейската космическа агенция ESA. Сателитът Proba V бе успешно изведен в орбита на 6 май 2013 г. на борда на Vega - най-малката в Европа ракета-носител. „Това е вторият успешен старт за този тип ракета. SES Techcom и Германският център за аеронавтика DLR осигуриха инструмент, който засича от космоса ADS-B сигнали, излъчвани от въздухоплавателните средства, както и наземен център за обработка на данните и поддръжка на системата", обясняват от сателитната компания.

Автоматична система за условно наблюдение (ADS-B) заработи на спътника Proba V на Европейската космическа агенция.

В рамките на този проект SES Techcom е разработила и внедрила наземен център, който приема, обработва, анализира и съхранява целия поток от ADS-B данни от сателита Proba V.

Инструментите от системата ADS-B, които са изведени в орбита, могат да засекат и проследят всеки въздухоплавателен обект, като е осигурено световно покритие. „Това е особено важно за въздушното пространство над океаните и полюсите, които не са покрити от наземни радари, обясняват от SES. - Самолетите, които са оборудвани с ADS-B, могат да излъчват автоматично през секунда своята географска позиция, надморска височина, скорост и други данни", допълват от компанията.

Чрез системата ADS-B самолетите ще бъдат непрекъснато видими не само за наземния контрол, но и за други въздухоплавателни средства с подходящата апаратура на борда си.

Една от задачите на Proba V е да демонстрира по колко въздухоплавателни средства от всеки тип могат да бъдат проследени във въздушното пространство на планетата. Различните по размер въздухоплавателни средства се обозначават с различни по сила сигнали в системата ADB-S. Планирано е тя да има световен обхват, но от 2015 г. всички въздухоплавателни средства, които навлизащи в европейското въздушно пространство, ще трябва да бъдат оборудвани с такива устройства, твърдят от SES.

"Този уникален проект цели да подобри безопасността на въздушния трафик в глобален мащаб, коментира Герхард Бетшейдер, управляващ директор на SES Techcom. - Той е резултат от дълготрайното партньорство между SES Techcom и DLR и е крайъгълен камък за базираните на сателит ADS-B услуги. Демонстрационната мисия на сателита Proba V ще позволи за първи път засичането на ADS-B сигнали в орбита на 820 км от Земята." Според него, една от важните цели на мисията е да провери дали е възможно да бъдат използвани комуникации от такава дистанция с търговска цел в бъдеще.

Функционирането на ADS-B системата на сателита е отговорност на Германския център за аеронавтика DLR, а SES Techcom отговаря за валидиране на получените ADS-B данни. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас