Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
21 май
2013
 
 

Tumblr става част от Yahoo

Пред Yahoo стои сериозното предизвикателство как да увеличи приходите на Tumblr без да подразни потребителската база на сайта

4639 прочитания

Настоящият CEO и основател на Tumblr Дейвид Карп ще остане на позицията сиYahoo потвърди на пресконференция вчера, че ще придобие блогинг мрежата Tumblr, като обеща да не я прецаква. Сделката, както се очакваше, е на стойност около $1,1 млрд., като почти цялата сума ще бъде платена в брой. Тя ще приключи през втората половина на годината.

Вследствие на споразумението и обещанието ни да не прецакваме нещата, Tumblr ще оперира независимо като отделен бизнес“, заяви Yahoo в официално обръщение, добавяйки, че „продуктът, услугата и марката ще продължат да бъдат дефинирани и разработвани отделно със същата самоувереност, остроумие и посветеност на Tumblr“.

Настоящият CEO и основател на Tumblr Дейвид Карп ще остане на позицията си.

В блог публикация от вчера Карп нарече сделката „страхотна“ и се опита да разсее притесненията, които служителите на Tumblr може да изпитват. „Няма да се освобождаваме от хора. Централата ни няма да се мести. Екипът ни няма да се промени. Пътната ни карта няма да се промени. И нашата мисия – да даваме възможност на създателите да правят най-добрите неща и да ги изложат пред публиката, която заслужават – определено няма да се промени“, заяви той, като добави, че с придобиването Tumblr ще се подобрява по-бързо“.

Tumblr ще получи достъп до „усъвършенстваната технология за персонализация“ на Yahoo

и вследствие на допълнителни инвестиции екиптът на сайта ще може да пуска нови функционалности и продукти по-бързо, каза по време на вчерашната пресконференция Мариса Майер, CEO на Yahoo.

Двете компании ще се интегрират на инфраструктурно ниво, но за потребителите ще останат в голяма степен разделени.

Част от стратегията ни е Tumblr да си бъде Tumblr,

заяви Майер. – По отношение на интеграцията, планираме да брандираме и разрастваме Tumblr отделно от Yahoo. Няма да имаме Yahoo брандиране на сайта на Tumblr.“

Друга точка на интеграция ще бъде Flickr,

който е притежаван от Yahoo. Мариса Майер сподели, че ще изследват възможностите за свързване на Tumblr и Flickr.

В Yahoo се надяват, че

бързият ръст и широката популярност на Tumblr

ще им дадат свежи позиции във висококонкурентния свят на социалните мрежи и пазара на онлайн реклама. Понастоящем ежедневно средно по 120 000 нови потребители си създават профили в Tumblr, а 300 млн. уникални посетители влизат в сайта всеки мееец, според Yahoo. Освен това аудиторията на Tumblr е „най-младата в сравнение с всички сайтове с подобен мащаб“, изтъкна Мариса Майер.

Вследствие на придобиването общата потребителска база на всички сайтове на Yahoo ще скочи с 50%, достигайки над 1 млрд. посетители месечно, според компанията.

Освен това и двете компании са „интензивно фокусирани върху мобилните технологии“ и върху доставянето на „реклами, които са толкова добри, колкото и съдържанието и не пречат на потребителското изживяване“, добави Майер.

В Tumblr има доста места, които изглеждат подходящи за реклами, според Майер. Също така Yahoo ще се свързва с популярни блогъри в сайта, за да публикува реклами при тях.

Yahoo очаква новите приходи от Tumblr

да започнат да се материализират осезаемо през 2014 г.“, по думите на главния финансов директор на компанията Кен Голдман.

Цената от $1,1 млрд., която Yahoo ще плати за Tumblr, е над 84 пъти по-висока от приходито от $13 млн., които Tumblr генерира през 2012 г. Това е значителна разлика при едно придобиване. Затова и Yahoo ще трябва да преодолее високото предизвикателство да намери добър начин да увеличи приходите на Tumblr, на чийто сайт понастоящем има много малко реклами. И това трябва да стане без да пострада потребителското изживяване, коментира анализаторът от Forrester Research Закари Райс-Дейвис.

IDG News Service Бостън

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас