Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Перспективи
05 май
2013
 
 

MIT предвижда бъдеще на „говорещи" коли, планиращи деня на шофьора

Учените създават системи, позволяващи на хората да си сътрудничат с роботи и коли.

3909 прочитания

Събуждате се сутринта и вашият робот включва кафе машината ви и след това праща дневния ви график на колата. Колата работи върху плана, така че да е сигурна, че ще спазите този график.

Това не е сцена от научно фантастичен филм. Това е визията на учените от Масачузетския технологичен институт (MIT), които разработват система, помагаща на хората да си сътрудничат с роботи и коли.

„В общи линии всичко около нас става по-умно, казва Браян Уилямс, професор по аеронавтика и астронавтика в MIT. - Опитваме се да помогнем на хората да взаимодействат с тези все по-автономни системи по същия начин, по който те биха взаимодействали с друг човек."

Уилямс и студентът от MIT Пенг Ю разработват алгоритъм, подобен на онези, които биха работили в автономни коли като колата без шофьор на Google. Усилията на MIT са насочени първо към даване възможност на традиционните коли и роботи да работят с хора за планиране на маршрути и графици.

Учените са били вдъхновени от потребители на услугата Zipcar за споделяне на коли, които искат да свършат всичко в дневния си ред във времевия период, в който са си резервирали колата.

Системата ще ползва технология за разпознаване на говор, чрез която шофьорът ще каже на колата какъв е актуалният му дневен график. След това системата ще ползва цифрови карти, за да създаде план, позволяващ на потребителя да осъществи всички точки от графика в съответния времеви период.

Системата ще предлага отмяна на задачи, които ще нарушат графика на потребителя.

„Нашата технология разглежда процеса на сътрудничество като диагностичен проблем, казва Уилямс. - Алгоритъмът пресмята защо планът за пътуването се провалил, кои са били важните неща, които са причинили този провал и ги обяснява на потребителя."

Ако потребителят не хареса предложението на системата, той може да поиска от нея друго решение.

„Има диалог в двете посоки, докато алгоритъмът не открие нещо, които отговаря на нуждите на потребителя, а колата знае, че може да направи", отбелязва Уилямс.

Учените проучват как алгоритъмът би работил в хибридни електромобили.

Някои хора се колебаят да ползват тези коли заради т.нар. „опасения за обхвата" - т.е. страхът, че заредената енергия ще свърши далече от дома им или от зареждаща станция.

Използвайки системата на MIT, шофьорите могат заедно с колата да планират графика си и своя маршрут.

Computerworld, САЩ

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас