Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Инфраструктурно управление
18 мар
2013
 
 

Comptel се фокусира върху аналитичните инструменти

Проучване на финландската компания разкрива поведението и мобилните привички на потребителите на телеком услуги.

6390 прочитания, 82 коментара

Владимир Владков, Барселона

Финландският софтуерен разработчик Comptel, който стъпи у нас през 2008 г., разполага от 2010 г. с пълнофункционален оперативен център за услуги в София. Той предоставя набор от услуги, включително консултации, инженерни задачи, тестове, внедряване и последваща поддръжка. Част от българските специалисти работят за т.нар. Fulfillment Activation and Provisioning, другата „фокусна" OSS област са решенията за т.нар. Mediation, таксуване и контрол на политиките. На тазгодишния Световен мобилен конгрес в Барселона компанията представи свое изследване, направено сред 6000 потребители на телекомуникационни услуги от Бразилия, Великобритания, Виетнам, Германия, Испания, Полша, Русия, Саудитска Арабия, Филипините, Франция и Чили. Въпросите са били свързани начина на използване на мобилните услуги, както и с навиците им за пазаруване, взаимоотношенията с мобилните оператори и степента на удовлетвореност от тях.

„Контролът и управлението на потребителското изживяване от край до край е основно предизвикателство пред операторите, каза Кари Ониселка, старши вицепрезидент глобални услуги в Comptel. - Мобилните оператори харчат в момента поне 20% от приходите си в опит да компенсират напускащите абонати (churn rate) и да привлекат нови клиенти."

Кари Ониселка, старши вицепрезидент глобални услуги в Comptel.

Проучването на компанията показва, че най-голям потенциал за повече приходи от мобилни данни ще имат онези телекоми, които успеят да предвидят точно кои абонати биха желали да свалят големи файлове като видео, снимки и музика на своите мобилни устройства и съответно точно на тях да предложат пакети с повечето данни или ускоряване на връзката по заявка. Почти две трети от респондентите са заявили, че ако разполагат с по-добър план за мобилните данни, по-голям безжичен капацитет или по-добро устройство, биха сваляли такива големи файлове още по-често. Почти половината пък твърдят, че биха платили за временно надграждане, така че да получат файловете по-бързо или да подобрят гледането на онлайн видео. На практика тези потребители посочват, че са готови да похарчат средно още $3,8 (което води до 12% увеличаване на ARPU показателя) за подобно „ускоряване".

Подобен е изводът и от факта, че над 80% от потребителите на предплатени услуги са щастливи, когато получат специални топ оферти от мобилните оператори. Комуникацията на мобилния телеком обаче трябва да е прецизно насочена – към правилния човек, в точното време и с подходящото послание, тъй като почти една трета от предплатените клиенти казват, че в противен случай ще приемат съобщението като спам. (вж. графиките от доклада на Comptel, свързани с отговорите на въпросите "Защо избрахте точно този телеком?" и „По какви причини смятате да смените сегашния си оператор?")

Източник: Доклад на Comptel на база на проучване в 12 страни

„Освен разработката на OSS/BSS решения, в които Comptel e лидер, ние се фокусираме и върху инструменти, които анализират потребителското поведение и предоставят в прегледен вид тази информация на търговските отдели на телекомите. За тези компании става критично важно да придобият способност да се справят с нарастващия обем информация за потребителите, мрежите и пазара, която постъпва в техните ИТ системи, да разберат рамките на потребление на отделните абонати и да превърнат това знание в успешни търговски предложения. Comptel извършва контекстно проучване на всяка точка на контакт между телекома и клиента, помагайки на операторите да автоматизират и обогатят взаимодействието си с потребителите и в края на краищата да спечелят „сърцата" на клиентите", обясни Ониселка. Ула Койвуковски, старши вицепрезидент маркетинг и комуникации в Comptel добави, че вероятно българският офис ще бъде разширен, като ще се търсят аналитични специалисти. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Димитрина Апостолова, регионален мениджър Корпоративни продажби – Бургас, във Виваком:

Димитрина Апостолова, регионален мениджър Корпоративни продажби – Бургас, във Виваком:

Телекомуникациите са двигател за развитие на умните градове
Цифров офис от ново поколение:

Цифров офис от ново поколение:

Как да постигнем свободно движение на информация и автоматизиране на процеси?
Емил Китанов, Старши консултант, Елит Софтуер:

Емил Китанов, Старши консултант, Елит Софтуер:

Някои детайли за Business Intelligence функциите на модерните ERP системи
Илия Кръстев, директор „Продажби“ на платформени решения в SAP България:

Илия Кръстев, директор „Продажби“ на платформени решения в SAP България:

Със SAP HANA банките могат да харчат 80% за иновации и само 20% за поддръжка

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Предимствата на облачните ИТ услуги са достъпни за всеки бизнесПредимствата на облачните ИТ услуги са достъпни за всеки бизнес

Добромир Тодоров е главен директор „Облачни услуги“ на HeleCloud. Той е бил съосновател и е управлявал множество стартъпи в сферата на технологичните и финансови услуги. С опит в архитектурните решения, сигурността и инженеринг на...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас