Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Системи и решения
12 мар
2013
 
 

Oracle представи у нас пакета си от IaaS решения и поддръжката Platinum Services

Oracle IaaS е базиран най-вече на Oracle Engineered Systems и за него се предлага специална поддръжка – PlatinumPlus Services for IaaS

15143 прочитания

Тихомир Иванов

Пантелей Давидов, вицепрезидент „Инженерни решения“ в Oracle за Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA)На 12 март в София Oracle и Intel проведоха Oracle Extreme Performance Engineered Systems Day. На събитието Пантелей Давидов, вицепрезидент „Инженерни решения“ в Oracle за Европа, Близкия Изток и Африка (EMEA), представи както вече познатите Exadata Database Machine, Exalogic Elastic Cloud, Exalytics In-Memory Machine, Oracle Database Appliance, Big Data Appliance и SPARC SuperCluster T4-4, които компанията обединява в семейството Oracle Engineered Systems, така и няколко сравнително нови предложения – пакетът от решения Oracle IaaS и най-високото ниво на поддръжка Oracle Platinum Services.

Oracle IaaS

разширява облачните предложения на компанията, като осигурява хардуерна инфраструктура с еластичен изчислителен капацитет (клиентът плаща само за онези CPU, които използва), разгръщана на място при клиента срещу месечна такса. Собствеността на хардуера си остава на Oracle. Услугата се предоставя за период от 3 г., като след изтичането му той може да бъде удължаван на всяко тримесечие. След прекратяването на използването на хардуера той не остава при клиента, а се връща при Oracle. Така разходът за тази инфраструктура става оперативен, а не капиталов, а и бюджетирането е по-лесно. Освен това компанията твърди, че общата цена на притежание при този модел може да се окаже с десетки проценти по-ниска от сценария на покупка.

Предложението е базирано най-вече на Oracle Engineered Systems и обхваща Exadata IaaS for Database (включително Exadata Storage Expansion), Exalogic IaaS for Apps & Middleware, SPARC SuperCluster IaaS for General Purpose Deployments и Exalytics IaaS for Analytics.

За да обслужва адекватно клиентите на услугата, компанията предлага PlatinumPlus Services for IaaS.

И споменавайки поддръжка,

Oracle Platinum Services

бе друг важен акцент в презентацията на Пантелей Давидов. Тази поддръжка се предлага само за Oracle Engineered Systems и е безплатна. Тя е едно ниво над Oracle Premier Support и включва три основни компонента: мониторинг за грешки (Fault Monitoring), реакция при проблем и възстановяване (Respond and Restore) и инсталиране на обновления и „кръпки“ (Update and Patch Deployment). Поддръжката с Oracle Platinum Services е денонощна и ежедневна и за нея отговаря специален екип. Компанията обещава известяването при проблем да е в рамките на 5 мин. след засичането му, възстановяването или ескалирането към разработчици да е до 15-тата минута, а съвместната работа по отстраняването на дефекта и разработването на решение да започне до 30-тата минута.

Пантелей Давидов обърна внимание и на някои

ключови корпоративни тенденции в сферата на ИТ.

Например, до 2014 г. 90% от организациите в глобален план ще поддържат фирмени приложения за лични мобилни устройства. Друго интересно нещо е, че iPhone вече има изчислителния капацитет на VAX (virtual address extension), а до 2015 г. ще в света ще има 2 млрд. „VAX“, които ще достъпват данни с общ обем от 65 зетабайта.

Две интересни тенденции в сферата на сигурността са, че зад 48% от измамите в глобален план стоят вътрешни лица, а 92% от общо 900 млн. анализирани от Oracle откраднати информационни записа идват от компрометирани сървъри за бази данни.

В друга гореща технологична сфера – големите данни – увеличението на данните във всички индустрии надминава ръста на капацитета за съхранение с две към едно.

В областта на инфраструктурата пък средната възраст на приложенията, свързани с основни бизнес процеси, е 15 г., според Oracle, а една система, която преди 20 г. е струвала $125 000, сега годишната й поддръжка вероятно възлиза на $235 000.

В допълнение Пантелей Давидов представи и част от проучване на Computer Associates от септември 2012 г., което разкрива, че все още в глобален план разходите за ИТ са много повече насочени към поддръжката на съществуващи системи, отколкото към доставянето на нови бизнес услуги. В глобален план разходите са съответно 63% към 37%, точно каквото е разпределението в EMEA, докато в САЩ положението е още по-тежко – 73% към 27%. Нещата стоят по-добре в Азия, Тихи океан и Австралия, където разходите за поддръжка са 60% от общите, а в Бразилия двата типа разходи са почти изравнени – 51% към 49%.

Затова и в Oracle смятат, че 2/3 от ръста в глобалната икономика ще се дължи именно на развиващите се пазари в близкото бъдеще.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас