Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
07 мар
2013
 
 

Foxconn все още в преговори за дял в Sharp дял, въпреки сделката със Samsung

Тайванският производител Foxconn заяви, че е получил известие преди сключването на сделката между Sharp и Samsung

3197 прочитания

Тайванската индустриална група Foxconn Technology каза, че все още преговаря за договор за по-голямо сътрудничество с Sharp, въпреки че японският производител на дисплеи си подсигури $110 милиона инвестиция за доставка на LCD панели на конкурента Samsung Electronics.

Споразумението на Sharp със Samsung не бе изненада за Foxconn, която е получила предварително известие, заявиха от компанията майка Hon Hai Precision Industry в изявление в сряда.

Компанията отказа да коментира самата сделка със Samsung, но каза, че разговорите за по-задълбочени взаимоотношения между Foxconn и Sharp продължават. Тя добави, че сделката от миналата година между Foxconn и Sharp за съвместно управление на фабриката в Япония вече дава „плодове".

Очакваше се, че тайванският производствен гигант, добре познат като асемблатор на Apple iPhone, ще си подсигури 10% дял от Sharp през миналата година срещу $800 млн. Двете компании обаче не успяха да се договорят, след което акциите на Sharp се сринаха, резултат и от финансовите й неволи.

В сряда Samsung каза, че би купила 3% дял от Sharp. В замяна японският производител ще я снабдява дългосрочно с LCD панели за телевизори, мобилни устройства и ноутбуци.

И Samsung, и Foxconn се конкурират на ТВ пазара, като тайванският производител сглобява продукти за Sony, Toshiba и линията Vizio на Sharp. Двете фирми се стремят да си сътрудничат с Sharp заради нейните върхови технологии, както и заради огромния й производствен капацитет, каза Анабел Ксу, анализатор от IDC.

Японската компания разполага и със своята технология IGZO (Indium Gallium Zinc Oxide), чрез която могат да се произвеждат дисплеи с по-висока резолюция от традиционните LCD панели. Sharp притежава и производствени линии за дисплеи с по-ниски цени, което води до поевтиняване на нейните телевизори. 60-инчовите телевизори Vizio на компанията се продават доста добре в Северна Америка, където продуктите й струват между $950 и $1000, добавя Ксу.

„Samsung не може наистина да се състезава на тези ценови нива, каза още анализаторката. - Samsung е изправена пред сериозен натиск, така че търсят правилната технология."

Делът на Samsung в Sharp обаче е относително малък и не й дава контрол върху японската фирма. Foxconn, от друга страна, каза, че иска да има влияние върху бизнес решенията на Sharp като част от плана си да купи 10-процентен дял, твърдят анализаторите.

„Силата на Foxconn е в производството на евтини продукти, а Sharp се фокусира върху висок клас технология. Така че техните корпоративни стратегия тотално се различават, каза Ксу. - Смятам, че Sharp иска други доставчици да инвестират в техния бизнес, не точно Foxconn."

IDG News Service, Пекин 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас