Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Монитори
09 яну
2013
 
 

Panasonic показа първия в света 4K OLED телевизор

Panasonic съчета най-новите ТВ технологии в 56-инчов UltraHD OLED телевизор

5806 прочитания

Повдигайки летвата в качеството на телевизионните приемници, Panasonic показа 56-инчов OLED телевизор, който показва кадри с резолюция 4K, или 4 пъти по-голяма от тази на сегашните 1080p HD телевизори.

Новият ТВ приемник бе представен във вторник по време на речта на президента и главен изпълнителен директор на Panasonic Казухиро Тсуга на изложението CES в Лас Вегас. Тсуга каза, че телевизорът е първият в света OLED телевизор с 4K резолюция.

Комбинирайки най-новите ТВ технологии, Panasonic иска да предостави по-вълнуващо и интерактивно ТВ изживяване от ново поколение, заяви мениджърът. Потребителите искат по-добро качество на картината, както и по-добра доставка на социално изживяване и съдържание, добави той

4K OLED телевизорът на Panasonic спада към новото поколение HD телевизори, дефинирани като UltraHD, които могат да показва изображения с резолюция 3840 на 2160 точки. UltraHD телевизорите, кръстени 4K TV, изобразяват по-дълбоки и по-цветово наситени кадри от сегашните HD модели.

Samsung, Toshiba, LG и Sony също обявиха 4K LCD/LED телевизори на CES 2013. Новият телевизор на Panasonic е OLED модел (т.е. с органични светодиоди), като тази технология се се разглежда като наследник на LCD и LED телевизорите. OLED технологията дава възможност за създаването на по-леки и по-тънки телевизори, които харчат по-малко енергия, каза Тсуга. Все още на пазара няма много модели с OLED дисплеи и те струват доста повече от LCD телевизорите.

4K OLED телевизорът на Panasonic тежи 12,2 кг и е дебел едва 12,7 мм, каза Джо Тейлър, CEO на Panasonic Северна Америка. Той обаче не спомена кога той ще се появи на пазара и колко ще струва.

Panasonic преработи началния екран на своя телевизор, за да го направи по-интерактивен и персонализиран, каза Тсуга. Новият интерфейс ще обедини стандартните ТВ канали, видеото по заявка и „обогатеното социално изживяване" на едно място.

С новия интерфейс потребителите могат да посочат „начален екран" и камера, която включва лицево разпознаване, ще разпознае потребителя и ще зареди персонализирания му стартов екран. Иконите в долната част на този екран ще показва новинарски емисии, снимки от облака и информацията от социалните мрежи, на които е член потребителят.

Panasonic обмисля и нови начини за предоставяне на съдържание през телевизора. Справочник ще препоръчва програми на базата на филми и ТВ предавания, които са гледали потребителите и техните приятели.

На базата на потребителските данни рекламодателите също ще могат да пускат подходящи реклами през телевизионните приемници. Panasonic си сътрудничи с медийни партньори и други компании за предоставяне на реклами и препоръки за съдържание на ТВ зрителите.

Panasonic показа и телевизори от серията Viera с нови функции като гласово управление. Потребителите могат да ползват гласови команди, за да управляват телевизора или да търсят съдържание.

IDG News Service, Ню Йорк 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас