IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
бр. 42, 2012
09 ное
2012
 
 

5700 продукта има в новия уеб магазин на Практикер

888 прочитания, 0 коментара

Владимир Владков

Първият онлайн магазин в България на голяма международна верига вече е факт. Немската верига за продукти тип „Направи си сам“ Практикер пусна в експлоатация своя онлайн магазин www.praktiker-online.bg. Чрез тази инициатива компанията се стреми да обхване потребителите от цялата страна, включително в малките населени места, където няма разкрити хипермаркети на немската верига, заяви Райнер Витка, управител на Практикер България, на пресконференция в София.

Онлайн магазинът стартира с асортимент от 5700 артикула, които представлява около 15% от целия асортимент във физическите магазини на компанията. Тези продукти са разпределени в 5 основни продуктови категории: „Инструменти“, „Строителство“, „Баня“, „Дом“ и „Градина“. В сайта ще могат да се правят лесни ценови сравнения, навигацията включва възможност за филтриране. Плащанията се извършват с банков превод или с кредитни и дебитни карти, включително Visa, Master Card, Visa Electron и Maestro, съвместими с услугата „Виртуален ПОС терминал“ на ОББ, обясни Евелина Кирилова, маркетинг мениджър на Практикер България. - Отстъпките, осигурявани от картите на лоялните клиенти на Практикер, ще важат и при онлайн покупки“, добави тя.

Доставките на закупените онлайн стоки се извършват с две куриерски фирми – Спиди и Ин Тайм, както и с една транспортна компания (Експресо) за по-тежките товари. „Цените за превоз за нашите клиенти са преференциални, а доставката е в рамките на до 5 работни дни. Самите поръчки са интегрирани със системи за логистични услуги на куриерските фирми, така че обикновено доставката може да стане по-бързо. Таксата се изчислява автоматично“, обясни ИТ директорът на Практикер България Йордан Мерачев.

Онлайн магазинът е изграден на базата на платформата на Mirchev Ideas Summer Card, която е пусната в работна експлоатация в много кратки срокове след минимални доработки, нужни заради корпоративните изисквания и дизайн на Практкер. Инвестицията в онлайн магазина е в размер на около 10 000 евро, добави Мерачев.

„За нас 2012 г. е година на промени – преструктуриране в Германия, където ребрандирахме някои от магазините Praktiker с марката Max Bahr. В България осъществихме пренареждане на щандовете в магазините ни, като през последните 10 месеца задълбочихме и отношенията с нашите доставчици, увеличавайки броя на местните производители. В момента повече от 80% от доставчиците ни са български компании, коментира Райнер Витка. - Заедно с тях се стремим да отговаряме на растящите изисквания на нашите потребители. Онлайн магазинът е голяма и много важна крачка в тази посока, получихме подкрепа и от доставчици за нея. Успяхме да запазим броя на клиентите си въпреки несигурните икономически времена”, добави управителят на Практикер България.

Компанията е част от немската Praktiker Group, която има над 430 магазина в цяла Европа. В България присъства от 8 години и има вече 9 магазина – два в София, по един в Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Велико Търново, Русе и Плевен. Планира се разширяване на два от съществуващите магазини, предимно на секторите за „Градина и туризъм“, към чийто продукти интересът е много голям. Но чрез онлайн платформата Практикер ще се опита да обхване и по-широк кръг клиенти.

Амбицията на компанията е до края на 2013 г. броят на артикулите в онлайн магазина да достигне 10 000, или 20% от асортимента. Освен това се планира през сайта да се поръчват и стоки, които не са налични в магазините, но могат да бъдат доставени от партньорите на Практикер, каза Мерачев. Ще бъде подобрена функционалността на онлайн магазина чрез разширено филтриране по групи стоки, търсене по марка, специални промоции с включена отстъпка само за онлайн купувачите, както и възможност за 24-часова експресна доставка. „При избора на продукт клиентът ще вижда и съпътстващи изделия – например към избраните фаянсови плочки – подходящо лепило или фугираща смес. В брошурата с промоции ще добавим QR кодове, които да отвеждат купувачите със смартфони директно до избрания артикул. При успех на онлайн платформата ще увеличим броя на хората в Call центъра“, каза още ИТ мениджърът на Практикер България. Той добави, че към момента за онлайн поръчки отговарят хора от персонала, чийто отговорности за разширени, но при засилване на онлайн търговията се предвижда откриване на специални работни позиции.

Относно критерият за успех на онлайн продажбите Райнер Витка определя праг от 2% от оборота, който да бъде постигнат през 2014 г. Този процент е постигнат в наскоро отворени онлайн магазини в страни като Полша и Унгария, добави той. „Началото е обещаващо. Само за 2-3 дена от пускането на онлайн магазина вече имаме над 30 000 посещения, факт са и първите заявки“, добави той.

Мениджърът допълни, че стратегията на Практикер в България се базира на няколко основни стълба: ясно дефинирани 3 ценови категории на асортимента – нисък, среден и A-клас; увеличен брой промоции и артикули с постоянно намалени цени; ново оформление в магазините с удобно представяне и по-лесен достъп до продуктите.

Коментари от  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"5700 продукта има в новия уеб магазин на Практикер"



    

НАЙ-НОВИ

НАЙ-ЧЕТЕНИ

ПРЕПОРЪЧАНИ

Фирмите представят
Повече ефективност с решенията на Fujitsu за SAP среди

Повече ефективност с решенията на Fujitsu за SAP среди

Fujitsu работи в тясно сътрудничество със своите клиентите и партньори, като намалява сложността и добавя стойност, оптимизирайки инвестициите в SAP технологии
БГ Бизнес Солюшънс с нов офис във Варна

БГ Бизнес Солюшънс с нов офис във Варна

Компанията е официален Златен партньор на SAP за услуги по SAP внедряване, SAP интеграция и SAP обучения
Проект ще създава и актуализира учебни програми за обучение на студенти по управление на ресурси в предприятията

Проект ще създава и актуализира учебни програми за обучение на студенти по управление на ресурси в предприятията

Целта на проекта е предоставяне на обучение в областта на управление на ресурси в предприятията чрез изграждане на тясна партньорска връзка между Технически университет – София и представители на бизнеса
dWare предоставя КОНТО 6 безплатно за партньорите си до 31 март

dWare предоставя КОНТО 6 безплатно за партньорите си до 31 март

Към момента КОНТО 6 е свободен за сваляне от сайта на dWare

Слайдшоу

Интервю

Формулата на успеха = любознателност + цифрови технологииФормулата на успеха = любознателност + цифрови технологии

Относно обединяването на различните култури посредством образованието и технологиите в учебния процес разговаряме с Дани Арати (Danny Arati), мениджър „Образование” за Европа към групата за корпоративня политика на Intel, който беше и ръководител на...

Приложения

АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас