Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD |
24 окт
2012
 
 

Полските IP централи на Platan разчитат на уникални функции

„Решенията на Platan печелят с доказано европейско качество и изключително агресивни цени", заяви Георги Стефанов, управител на дистрибутора Теленова

5431 прочитания

Владимир Владков

Включена в основната конфигурация богата функционалност на изненадващо ниска цена, бърз срок на доставка на специфични решения и гарантирано качество са сред козовете, с които IP централите на полския производител Platan завоюват пазарен дял не само в родната Полша, но и у нас, заяви Георги Стефанов, управител на Теленова. Телекомуникационните системи на Platan се предлагат в България от Теленова вече над 2 години и половина, като първоначалните притеснения към продуктите заради ниската им цена бързо са изчезнали и в момента компанията успешно ги внедрява дори при големи корпоративни клиенти, заяви Стефанов.

Цветелин Минков, оперативен директор на Енерго Про България Един от тези проекти в енергийната компания Енерго Про България - частно електроразпределително и електроснабдително дружество и производител на електричество от възобновяеми енергийни източници. „Компанията има 18-годишен опит в енергетиката и развива бизнес в 4 страни - Чехия, България, Турция и Грузия", заяви Цветелин Минков, оперативен директор на Енерго Про България. Енерго-Про притежава 39 водноелектрически централи в Централна и Източна Европа, от които на територията на България тя експлоатира 8 ВЕЦ, обединени в три каскади – „Санданска Бистрица", „Копринка" и „Петрохан" с обща мощност над 100 мегавата. През миналата година Енерго-Про придоби ЕОН България и в момента обслужва над 1 млн. потребителя в Североизточна България. В Грузия дружеството обслужва 8 ВЕЦА с обща мощност 500 мегавата и близо 1 млн. абонати, а в Турция притежава 5 ВЕЦ-а с обща мощност почти 100 MW.

През 2010 г. компанията решила да реализира проект с Теленова, като заедно намерили техническо решение на добро ниво и на добра цена от производителя Platan. В резултат е реализирана комуникационна връзка между централите от Касакада „Петрохан", разположени в едноименния проход, който е известен с изключително трудните условия през зимата. Комуникацията е била нужна и за производствени цели, и за управление.

„По едно от нашите електровъжета сменихме гръм въжето и сложихме такова с вградено оптично влакно, обяснява Минков. - Теленова осъществи IP свързаността между 3-те ВЕЦа. Спряхме се на централата Platan Prima – добър хибрид между цифрови и аналогови възможности. Той предоставя 12 поста, повечето цифрови. Все още не ползваме всички възможности на централата, но в най-скоро планираме да внедрим IP телефония", добави оперативният директор на Енерго-Про България.

През 2012 г. в централния офис на компанията е инсталирана и IP централа на Platan. "Въпреки суровите условия за работа на централите досега не сме имали технически проблем с тях. Качествено изпълнение на проекта от страна на Теленова, лесно работихме с тях от гледна точка техническа документация. Това бе един прецизен проект, реализиран в рамките на цената и срока, каза Минков. - Ценовите нива бяха доста агресивни и се притесняваха за по-ниско качество. След над 2 г. експлоатация обаче това притеснение го няма", добави той.

Георги Стефанов, управител на ТеленоваPlatan произвежда IP централи и сървъри с 6 до 600 порта, включително VoIP, през 2012 г. има над 100 служители, собствен развоен отдел и производство, а всички изделия имат сертификат по ISO 9001:2008, каза Станислав Григорович, експорт мениджър в полската компания. Тя има дистрибутори в редица страни от ЕС, както и в Русия, Украйна, Казахстан, Армения и Грузия. Партньор е на Yealink, световен доставчик на VOIP решения, официален партньор на водещия руски SIP оператор SIPNet, както и на Micros Fidelio, доставчик на решения за хотели и ресторанти.

Портфолиото й включва 4 модела централи – Prima mini, Prima, Micra и Server Libra. "Разликата с конкурентите е, че на базовата цена клиентите получават много функции, например автоматичен телефон секретар, IVR, гласова поща за всички клиенти, вграден достъп до интернет телефония, софтуер за фактуриране, каза Григориевич. - Уникалните функции включват запис на разговори и т.нар. Platan Intelligent Networking, осигуряващ общо управление на централи, намиращи се дори на различни континенти."

Централите дават възможност за управление през уеб браузър, ползват се всички комуникационни канали (VoIP, ISDN, GSM, CO линии). Поддържат се IP DECT системи, домофони и друго оборудване на трети производители. „Клиентите ни могат да ползват софтуер на други разработчици. Например ако са свикнали с даден хотелски или фактуриращ софтуер, те могат спокойно да го ползват заедно с нашата централа, обясни Григориевич. - Предимство е и гъвкавото предложение в зависимост от индивидуалните предпочитания на клиентите, произвеждаме по заявка за специални клиенти", заяви той.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас