Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
03 окт
2012
 
 

Nissan показа модел на самоуправляваща се кола

Колата може да паркира сама, по команда от смартфона

7464 прочитания

Внимавай Google, идва Nissan: японският автомобилен производител представи концептуална кола, базирана на електромобила Leaf, която може да кара и паркира сама.

Колата, показвана на тазседмичното изложение Ceatec в Япония, обещава край на едно от най-досадните неща, които трябва да върши всеки шофьор – да обикаля в запълнен паркинг и да търси място.

Усъвършенстваните функции на колата се контролират от смартфон. Когато шофьорът стигне до дестинацията си, вместо да се оглежда за паркомясто, той може да чукне бутона „Паркирай" на приложението в смартфона в колата и да остави останалото на колата.

„Когато смартфон прати инструкция за паркиране, тя влиза в облака на Nissan Global Data Center, каза Туру Футами, директор инженеринг в поделението на Nissan за разработка на електронен инженеринг. - И така, здравословното състояние на колата е проверено. Системата решава дали колата е ОК за влизане в режим на автопилот. Ако всичко с колата е ОК, се задейства режимът автопилот."

В режим автономно шофиране първото нещо, от което се нуждае колата, е точна карта на околността. Тя се зарежда през LTE връзка, на която колата разчита за всички свои комуникации.

След това колата изтегля изображения от 4 HD камери, разположени около корпуса й, и се опитва да разпознае своето местоположение. Това е по-точен метод от ползването на GPS, твърдят от Nissan.

След като колата се увери в своето местоположение, тя може да се придвижи в търсене на паркомясто. Когато намери свободно, тя паркира сама. През цялото време шофьорът може да е далеч и да изпраща поръчки.

По време на демонстрацията на Ceatec колата караше с около 5 км/ч в режим автопилот.

В момента интелигентността за вършене на всичко това се изпълнява от две PC-та в багажника на Leaf, но инженерите на Nissan работят по миниатюризацията на системата. Това е концептуален модел и има още доста път преди комерсиализирането му, но голямото „2015", нарисувано отстрани на демо колата е указание кога можем да я очакваме на пазара.

Автомобилните производители по целия свят започват да експериментират със самоуправляващи се коли, но технологията на Google може би е най-добре позната. Тя тества система за самоуправляващи се коли по калифорнийските пътища от известно време и наскоро щатът стана един от няколкото в САЩ, които официално признаха колите в своето законодателство.

Самоуправляващите се коли все още не са разрешени от японското законодателство, което означава, че технологията може да стъпи на пътищата извън „домашния пазар" на Nissan. 

IDG News Service, Сан Франциско 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас