Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | GIS
02 окт
2012
 
 

OpenWorld 2012: Oracle и Nokia сключиха навигационна сделка

Nokia се опитва да привлече колкото се може повече потребители към своята навигационна услуга, която се конкурира с Google и Apple и TomTom

4456 прочитания

Nokia и Oracle обявиха на конференцията OpenWorld 2012 в Сан Франциско, че обединяват силите си в сферата на навигационните услуги, което ще позволи на потребителите да интегрират тези услуги със своите Oracle приложения.

Nokia Maps

Като част от споразумението Oracle е разработила интеграционна връзка между J2EE услугата Fusion Middleware MapViewer и Nokia Location Platform (NLP). Компаниите, които искат да се възползват от интеграцията и да използват NLP в приложения на Oracle, първо ще трябва да закупят съответните лицензи от Nokia.

Част от стратегията на Nokia в сферата на позиционирането е да подписва сделки, чрез които геопространствените услуги на Navteq (придобита от Nokia преди няколко години) да бъдат използвани от колкото се може повече компании.

Наскоро Nokia обяви и договори с BMW, Mercedes, Volkswagen и Hyundai, които също ще използват картографски данни на Navteq в някои от автомобилите си.

Garmin също ще започне да използва данни от Nokia за транзитните си услуги и пешеходните маршрути в новата си разработка Urban Guidance, която ще бъде налична като част от приложението Navigon за Android и iOS.

Най-важният партньор на Nokia в сферата на навигацията обаче е Microsoft. Например, всички Windows Phone 8 смартфони ще бъдат продавани с мобилното приложение Drive на Nokia. Bing Maps също използва данни от Navteq.

Всички тези сделки означават повече приходи за подразделението Локация и търговия на Nokia, но също и възможност за предоставяне на по-добри картографски услуги. Тъй като продажбите на смартфони на компанията намаляха, едно от предизвикателствата, с които финландският производител се сблъсква, е в сферата на навигацията – Nokia има нужда от много потребители, от които да краудсорсва локационни данни. Така че, подписвайки сделки с трети страни, компанията може да остане конкурентоспособна на Google и Apple и TomTom, въпреки значително по-големите продажби на Android и iOS устройства.

Напоследък сферата на навигацията се нагорещи заради многото оплаквания от потребителите на обновеното приложение Maps за iOS 6. Услугата на Apple не отговори на високите очаквания на хората и това принуди главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук компанията да заяви, че „много съжалява“ за недостатъците.

Тим Кук обаче не пропусна да посочи и мащабите, които Apple е постигнала. Вече има „повече от 100 млн. iOS устройства, използващи Apple Maps“, каза той.

Потребителите на iOS 6 могат да опитат и алтернативни навигационни приложения, като Bing, MapQuest и Waze, или да използват онлайн Google Maps или Nokia Maps, към които може да се създаде иконка с шорткът на началния екран на iPhone, iPod touch и iPad.

Междувременно Apple работи, за да подобри услугите си.

IDG News Service Лондон

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас