Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
25 сеп
2012
 
 

Brother ще гони у нас позиции като на западноевропейските пазари

До 2014 г. пазарът на скенери се очаква да нарасне от 18% (по прогнози на InfoSource) до 20% (по прогнози на IDC). Според изследване на Info Trends 53% от фирмите твърдят, че сканирането им се увеличава, 43% от тях казват, че е на същото ниво, а само 4% споделят, че намалява. Вече се наблюдава тенденция на сканиране в облака като с него може да се намалят разходите за дисково пространство, лесно да се споделят документи и ресурси за цялата компания, да се намалят общите разходи, както и да се даде възможност за бързо възстановяване при екстремните ситуации.

3500 прочитания

Стефан Станчев

Нашата цел е да стигнем позициите, които имаме в Западна Европа, а моята лична цел е даже да надминем тези позиции. Това каза Ивайло Апостолов, мениджър на Brother за България, Румъния, Македония и Сърбия, по време на дилърска конференция, организирана от компанията на 21 септември.По неговите думи, в Западна Европа Brother е в челните 3 места по пазарен дял при: монохромни лазерни А4, цветни лазерни А4, мастиленоструйни с факс А4 и мастиленоструйни А3 устройства. Освен представените печатни решения, голямата част от които са вече на пазара, голям интерес на събитието предизвика и очакваната в края на тази и началото на другата година линия принтери и мултифункционални устройства (МФУ), който са предназначени за дома и малкия офис, с много елегантен дизайн. 

Монохромни лазерни принтери

Апостолов представи много детайлни данни за първите шест месеца на тази година за  развитието на пазара на различните хардуерни печатни подсегменти. Самите данни са на базата на изследвания на анализаторите от InfoSource. Пазарът на монохромни лазерни принтери както в Западна Европа, така и в България намалява, сподели Апостолов. Според него тенденцията е ясна: все повече хора предпочитат да закупят МФУ вместо еднофункционален принтер. 

Ивайло Апостолов, мениджър на Brother за България, Румъния, Македония и Сърбия.

Според данните на InfoSource пазарът на монохромни лазерни принтери е с 12% спад в Западна Европа за H1’12 спрямо H1’11, a 15,2% е пазарният дял на компанията (трето място) там.  В България сегментът на монохромните лазерни принтери е с 29% спад, а общият брой на продадените продукти за първата половина на тази година е 11078. “Този сегмент не е в нашия фокус, но въпреки всичко през първите шест месеца на година пазарният дял на Brother (номер 5) е 8,6% (при 3 процента за Н1’11 година). Два са факторите за големия спад у нас: по-голямото търсене на мултифункционални устройство и все още силното влияние на икономическата криза”, смята Апостолов.

Монохромни лазерни МФУ

Този сегмент е и най-силната страна на Brother, посочи мениджърът. Компанията е номер 2 с 21,9% пазарен дял в Западна Европа, пак според данни на InfoSource. Този сегмент отчита ръст от 24% в тази част на Стария континент. За първите шест месеца на годината имаме пазарен дял от 20,5% у нас (отново второ място) при 12% за H1’11. Общият брой продадени устройства у нас е 13,192 хил., а 10 процента е спадът на този пазар в България, цитира анализаторите Апостолов.

Цветни лазерни принтери

Според данните на InfoSource пазарът на този тип продукти в Западна Европа отчита спад с 28% (H1’12 спрямо H1’11). Brother e с 11,6% пазарен дял за първите шест месеца (номер 3) на тази година, което с 2 процента повече спрямо същия период миналата година. У нас този сегмент е нараснал с 13% за H1’12 (1,626 хил. броя за Н1’12 срещу 1,526 за H1’11). Въпреки всичко аз смятам, че след края на третото тримесечие ще имаме много голям ръст, подчерта Апостолов.

Такаши Томонага, регионален мениджър на  Brother, демонстрира функциите на очакваното МФУ MFC-J4410DW

Компанията Brother e с 2,6% пазарен дял за H1’12 (8 място и ръст от 0,5% спрямо H1’11). Увеличението на търсенето у нас е благодарение на увеличеното търсене на цветен печат и предлагането на по-ниски цени. Надявам се, че скоро в този сегмент ние ще постигнем тези позиции, които имаме в Западна Европа, каза мениджърът. 

Цветни лазерни МФУ

Според него ситуацията в този сектор е абсолютно същата като при цветните лазерни принтери. Отново според данни на InfoSource, 16% е ръстът (Н1’12 спрямо Н1’11) в Западна Европа. 11,6% е пазарният дял на компанията там (при 13,7% през H1’11), като тя заема трето място.48% е ръстът на пазара у нас, като 1960 бройки са реализирани през първото шестмесечие на тази година, каза Апостолов. Поради спадът на цените, те стават много по-достъпни и все по-често се предпочитат. Компанията е на шесто място у нас в този сегмент – с 2,1% пазарен дял (0,4% спад в сравнение Н1’11 въпреки удвоените продажби). Смятам, че след края на третото тримесечие на тази година, ние ще имаме много голям ръст, допълни Апостолов.  

Термо-трансферни факсове – А4 хартия

В този сегмент в Западна Европа се отчита спад от 38% за първите шест месеца на годината спрямо същия период 2011 г. Делът на Brother в тези страни е 26,5%. В България компанията е с 46% пазарен дял, а у нас този сегмент е с 112% ръст.“Пазарът на факсове намалява поради увеличения интерес на мултифункционални устройства (поради съпоставими цени). Brother в Западна Европа е номер едно при лазерните и номер две при термо-трансферните факсове, като  същата е ситуацията в България”, обясни Апостолов.

А4 мастиленоструйни МФУ

Мастиленоструйните устройства намаляват, защото лазерните стават все по-достъпни. Налице е и страхът от по-високата цена на печат при първата технология, което обаче не е така, подчерта той. Пак според данни на InfoSource 19% е спадът на този пазар в Западна Европа, като пазарния дял на компанията в сегмента е 4,9% (номер 4).В България спадът в сектора е 49% (11,244 хил. бр. за Н1’12 срещу 14,767 хил. бр. през Н1’11). Делът на Brother у нас e 6,9% (номер 3), което е с 2,5 процента повече спрямо същия период миналата година. Причините за спадовете са увеличеното търсене на лазерен печат и по-големите разходи  за консумативи при мастиленоструйните устройства.).  

А3 мастиленоструйни МФУ

Според данни на InfoSource 121% е ръстът на този сегмент за Западна Европа. Компанията е лидер там със 77,4 процента пазарен дял за H1’12. 311 на сто e ръстът на този сегмент у нас (189 срещу 175 продадени бройки за Н1’11). Делът на Brother за първите шестмесеца на годината e 81,5%. 

A3 цветни мастиленоструйни МФУ

38% е ръст на компанията за Н1’12 на пазара в Западна Европа. Пазарният дял на компанията там е 31% (първо място). В България ръстът на пазара е 135% (441 бр. за H1’12 срещу 343 бр. за Н1’11). Brother е лидер с 34,9% пазарен дял у нас при 30,3% за H1’11 (ръст от 4,6% в сравнение с 2011 г.).“Търсенето на А3 устройства наистина се увеличава, а пазарите в Западна Европа са ориентирани към мастиленоструйния печат: Според InfoSource съотношението монохромни лазерни МФУ срещу мастиленоструйни е 1/6,7. В много източноевропейски страни ситуацията е същата.  У нас е обратното. България е пазар ориентиран към лазерен печат: Тук съотношението Монохромни лазерни А4 МФУ срещу мастиленоструйни е 1,2/1. Хардуерният пазар в България за H1’12 е с 8% общ спад в продажбите на хардуер, а Brother България за същия период отчита 54% ръст на броя на продадените машини”, разкри още Апостолов.

Пазарът на скенери и нов модел от Brother

По време на събитието стана ясно, че до 2014 година пазарът на скенери се очаква да нарасне от 18% (по прогнози на InfoSource) до 20% (по прогнози на IDC). Според изследване на Info Trends 53% от фирмите твърдят, че сканирането им се увеличава, 43% от тях казват, че е на същото ниво, а само 4% споделят, че намалява. Вече се наблюдава тенденция на сканиране в облака като с него може да се намалят разходите за дисково пространство, лесно да се споделят документи и ресурси за цялата компания, да се намалят общите разходи, както и да се даде възможност за бързо възстановяване при екстремните ситуации. 

Скоро ще очакваме нов скенер с голям дисплей

На конференцията стана ясно, че в скоро време се очаква нов настолен скенер на Brother. Моделът ADS-2600W предлага двстранно сканиране 24 cpm/48ipm (images per minute/copies per minites), Wi-Fi. 9,3 см сензорен дисплей и 50 листа ADF. Цената му се очаква да бъде около 1000 лв., а официалното му представяне предстои през октомври.  На събитието бяха разкрити прогнози, че през 2015 година мобилните професионалисти ще бъдат 1,3 милиарда или 37,2% от работоспособното население (според IDC). В Източна Европа мобилните професионалнисти се очаква да бъдат 49,7%, пак IDC. Според InfoTrends 61% от фирмите в Източна Европа заявяват, че увеличават броя на мобилните си работници, 59% от тях твърдят, че ще инвестират в мобилни устройства  за печат или сканиране.

На път е нова линия принтери и МФУ с изцяло нов дизайн

На дилърската конференция Такаши Томонага, регионален мениджър на  Brother, представи и серията принтери и МФУ за дома и малкия офис, които се очакват на пазара най-рано от края на тази година. Те ще предлагат множество уеб функции и са представени от моделите DCP–J4110DW (очаквана цена 309 лв.), MFC-J4410DW (очаквана цена 369 лв.) и MFC-J4510DW (очаквана цена 409 лв.).Устройствата идват с изцяло нов интерфейс и много стилен дизайн. Първите два модела имат доста сходства: 18 ipm монохромно и 16 ipm цветно (33 стр./мин. моно,  25 стр./мин. цветно), автоматичен A4 дуплекс, ръчен дуплекс А3, 150 листа капацитет тава за хартията, 4,5 см сензорен дисплей, LAN/WAN, iPrint&Scan/Cloud Print/Air Print.Моделът MFC-J4510DW предлага 20 ipm монохромно (35 стр./мин. моно) и 18 ipm цветно (27 стр./мин. цветно) принтиране, A4 автоматичен дуплекс, ръчен дуплекс А3, 150 листа капацитет тава за хартията, 9,3-сантиметров сензорен дисплей, LAN/WLAN/ADF за 20 листа, iPrint&Scan/Cloud Print/Air Print и интерфейс в стил смартфон.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас