Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
бр. 35, 2012

21 сеп
2012
 
 

България участва във втория проект по eCall

Български проект предвижда внедряване на системи eCall и в старите автомобили

818 прочитания, 9 коментара

Владимир Владков

България ще е пилотната страна на ЕС, в която устройства за услугата eCall ще се монтират в по-старите автомобили, заяви на конференцията Digital Europe Димитър Георгиев , зам.-министър на вътрешните работи.

Услугата eCall е проектирана да осъществява автоматично обаждания до Единния европейски номер за спешни случаи 112 при катастрофа на колата и ще позволи на спасителните екипи да пристигат по-бързо, спасявайки поне 2500 живота на година и намалявайки сериозността на травмите с 10 до 15 на сто, заяви по-рано еврокомисарят Нели Крус. В новите коли тази система става задължителна от 2015 г., като вграждането й в колите би спестило 26 млрд. евро, докато самото устройство и монтажа му би струвало под 100 евро на кола.

МВР обаче представи нов проект, който осигурява паник бутони и задействане на системата и за стари коли. „Комисар Нели Круз спомена, че подобно устройство струва 100 евро, а българското би струвало под 50 евро, заяви зам.-министърът на транспорта, ИТ и съобщенията Валери Борисов. - Този напредък показва готовността на страната ни и като индустрия, и като институции в лицето на МТИТС и МВР да станем пилотна държава в ЕС, в което това устройството да стане задължително и за автомобилите, които се експлоатират в момента“, добави той.

Работата на българската система бе демонстрирана пред комисар Нели Крус от инж. Драгомир Божков, изпълнителен директор на разработчика на устройството Иком (видео от демонстрацията вижте на сайта).

Въвеждането на услугата eCall в рамките на Европейския съюз включва три основни насоки, обясни Анди Рук, проектен мениджър на проекта HeERO за пилотно внедряване на eCall. Едната е свързана с подготовката на регулациите за типа на устройства в колите, като в тази област почти всичко е изчистено и съгласувано, така че всички модели коли, които ще се продават в страните от ЕС от 2016 г. нататък, ще разполагат задължително с тази система. Вторият елемент е свързан с подготовка на мобилните оператори за разпознаване и приоритизиране на обаждания от системите eCall. Третата сфера е подготовката и на службите за спешни случаи за разпознаване, приемане и реагиране на обажданията от eCall устройства, добави Рук.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Техническите комуникатори трябва непрекъснато да трупат познанияТехническите комуникатори трябва непрекъснато да трупат познания

Леа Гурен, експерт с над 30-годишен опит като автор, редактор, мениджър „Техническа документация“, автор на наръчници за онлайн помощ, консултант и обучител, ще открие осмото издание на единствената конференция за техническа комуникация в Югоизточна...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас