Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
27 авг
2012
 
 

Мобилни гиганти се обединиха в In-Location Alliance, за да подобрят навигацията на закрито

In-Location Alliance включва 22 компании, сред които Nokia, Samsung Electronics, Sony и Qualcomm, но липсват големите играчи Google и Apple

4280 прочитания

Nokia, Samsung Electronics, Sony, Qualcomm, Broadcom и още 17 компании се обединиха в консорциума In-Location Alliance, чиято цел е да подобри точността на позиционирането на закрито, обявиха четирите компании. Другите участници в алианса са CSR, Dialog Semiconductor, Eptisa, Geomobile, Genasys, Indra, Insiteo, Nomadic Solutions, Nordic Semiconductor, Nordic Technology Group, NowOn, Primax Electronics, RapidBlue Solutions, Seolane Innovation, TamperSeal, Team Action Zone и Visioglobe.

В консорциума обаче липсват няколко големи играча, като Apple и Google, които имат големи интереси в сферата на навигацията на закрито. Например, тази година Google пусна приложението Google Maps Floor Plan Marker за Android, което показва на потребителите тяхното местоположение на закрито.

Освен да подобри точността на позиционирането на закрито In-Location Alliance също така ще се стреми да понижи енергийната консумация при употребата на такива навигационни услуги и да направи технологията лесна както за внедряване, така и за употреба.

Основните технологии, върху които ще стъпи консорциума, са Bluetooth 4.0 и Wi-Fi, които са широко използвани от потребителите на мобилни устройства.

Още тази година ще стартират пилотни проекти на In-Location Alliance, а интеграцията на направените разработки в смартфони и други устройства, както и първите комерсиални приложения, ще са факт през 2013 г.

Навигацията на закрито е сред големите актуални цели в сферата на мобилни услуги. Все още е трудно за един потребител да се ориентира къде точно е в някой мол или спортна зала, използвайки смартфон, защото GPS покритието не е налично или не е достатъчно силно навсякъде.

Когато позиционирането на закрито бъде подобрено, то ще отвори вратите за нови услуги. За потребителите това може да значи получаването на напътствия към конкретни продукти и промоции или пък използването на навигация в реално време в някоя сграда, за да могат хората да се откриват и срещат по-лесно.

IDG News Service Лондон

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас