Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
20 авг
2012
 
 

30% ръст на чистата печалба отчита Lenovo

3107 прочитания

Lenovo Group обяви финансовите си резултати за първото си финансово тримесечие, което приключи на 30 юни 2012 г. с обем на продажбите в размер на 8 милиарда щатски долара и ръст от 35 % на годишна база. Чистата печалба на компанията за първото финансово тримесечие е нараснала с 30% спрямо същия период за изминалата година, до US$141 милиона. 
Като втория по големина производител на персонални компютри в света, Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15%. В индустрия, в която доставките на персонални компютри отбелязват спад от почти 2% на годишна база, доставките на Lenovo за първото финансово тримесечие на компанията са отбелязали ръст от 24,4 % спрямо миналата година. Така за тринадесето поредно тримесечие Lenovo расте по-бързо от пазара, подчертават от компанията. 

През тримесечието Lenovo продължи последователното изпълнение на корпоративната “Protect and Attack” стратегия в развитите и новите пазари, на които компанията оперира, като отчете балансиран ръст във всички географски и потребителски сегменти и продуктови линии. Докато пазарът еволюира към „PC Плюс” ерата, Lenovo предприема агресивни стъпки, за да се увери, че е добре позиционирана и предлага продуктов микс с повече таблети, интелигентни телевизори и смартфони, информират от компанията. 

Оперативната печалба се е увеличила с 48% на годишна база до US$182 милиона. Доходността от акция за четвъртото финансово тримесечие е 1,37 US долара или 10,63 HK долара. Нетните парични резерви на компанията към 30 юни 2012 г. са в размер на US$3,7 милиарда.
Наскоро Lenovo обяви глобално партньорство с EMC за изграждане на подразделение за развитие на сървърни технологии, което ще предлага иновации и ще засили възможностите на Lenovo в областта на x86 сървърните решения. Тези сървъри ще се предлагат на пазара от Lenovo и ще бъдат вграждани в определени системи за съхранение на данни на ЕМС. Lenovo измести свой основен конкурент, за да сключи споразумение за производство на оригинално оборудване и дистрибуция, чрез които Lenovo ще предлага на своите клиенти водещи решения за мрежово съхранение на данни от EMC. Първоначално решенията ще се предлагат в Китай. 

Lenovo и EMC се споразумяха да създадат общо дружество, в което мажоритарен собственик ще бъде Lenovo. Компаниите ще пренасочат определени активи и ресурси от поделението Iomega на EMC в новoсформираното дружество, което ще предлага Network Attached Storage (NAS) системи към малкия и среден бизнес и определени сегменти от корпоративния сектор. През първото финансово тримесечие Lenovo обяви и намерението си да развива R&D индустриална база  в Ухан, Китай, където компанията ще изгради интегрирани съоръжения за проучване, развитие и производство на продуктовите линии Mobile Internet Digital Home (таблети, мобилни телефони и Смарт TV). Съоръжението ще  бъде открито през октомври 2013 г. 

Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Китай през първото финансово тримесечие  са се покачили с 24 % на годишна база, равнявайки се на 44 % от общите продажби на компанията. През първото тримесечие Lenovo заема нов стабилен дял от 3,9 пункта от китайския пазар, като достига до водещите 35% и увеличава преднината си пред конкуретните фирми. Доставките на персонални компютри на Lenovo в Китай са се покачили с 9 % на годишна база, на фона на спад в общите доставки на персонални компютри в Китай от 2,8%. 

В региона на Тихоокеанска Азия/ Латинска Америка, доставките на Lenovo за първото финансово тримесечие са се покачили с 59,2% и компанията значително надминава общия ръст на пазара, който бележи спад от 3,9 % на годишна база. Консолидираните продажби в региона възлизат на US$1,7 милиарда за първото тримесечие, равнявайки се на 21% от общите продажби на компанията в световен мащаб. Lenovo заема двуцифрен пазарен дял в региона от 11%, който възлиза на нов дял от 4,4. пункта на годишна база.

Сред основните постижения за тримесечието са лидерска позиция в Япония с дял от 25,4%, който се дължи на успешната интеграция на съвместното дружество с NEC, което съществува едва от две години. В допълнение, Lenovo заема рекордно висок дял от 17% в Индия, където бележи пет пъти по-силен ръст от този на пазара. Доставките на персонални компютри в Бразилия са се покачили над 20 пъти повече от тези за целия пазар в страната. 

Доставките на персонални компютри на Lenovo в региона на Европа, Близкия Изток и Африка са се покачили с внушителните 62,3% на годишна база, ръст, повече от шест пъти по-голям от този за региона, който се равнява на 9,1%. През първото тримесечие консолидираните продажби са се покачили с 62% на годишна база до US$1,6 милиарда, равнявайки се на 20% от общите продажби на компанията в световен мащаб. Въпреки икономическите предизвикателства в някои европейски държави, Lenovo заема пазарен дял от нови 2,9 пункта на годишна база. Придобиването на Medion помага на компанията да подобри позициите си в Западна Европа. В Русия доставките на персонални компютри на Lenovo са се удвоили на годишна база. 

Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Северна Америка през първото финансово тримесечие възлизат на US$1,2 милиарда на годишна база, като бележат ръст от 7% на годишна база, равнявайки се на 15% от световните продажби на компанията. На фона на общия спад от 10 % на пазара на годишна база, доставките на персонални компютри на Lenovo са се покачили с 8,6% през първото тримесечие със силни резултати в бизнес и потребителските сегменти. С рекордно висок дял от 8 % в САЩ, Lenovo отново заема четвъртото място в региона. 

Лаптопите на Lenovo генерират най-големия обем от продажби на компанията, като регистрират 54% от общите продажби на Lenovo. Консолидираните продажби през първото финансово тримесечие бележат ръст от 23% спрямо същия период за изминалата година и достигат до US$4,3 милиарда. Световните доставки на персонални компютри през същия период бележат ръст от 27%, с което Lenovo заема пазарен дял от нови 3,2 пункта и рекордно висок дял от 15,4% от пазара на лаптопи. За сравнение, доставките на лаптоп компютри в индустрията не бележат ръст. 

През първото финансово тримесечие Lenovo представи първите си ултрабуци,  IdeaPads U310 и U410, които са в центъра на “Book of Do” – глобалната рекламна кампания на Lenovo. 
Консолидираните продажби на настолни компютри Lenovo за първото финансово тримесечие са нараснали с 26% на годишна база до US$2,5 милиарда, генерирайки 32% от общите продажби на компанията. Световните доставки на настолни компютри Lenovo са се покачили с 21% на годишна база, в сравнение с 4% спад на пазара. Така Lenovo заема пазарен дял от нови 3 пункта за годината и регистрира рекордно висок пазарен дял от 14,4%. През първото тримесечие Lenovo представи новия си ThinkCentre M92p “tiny” настолен компютър. 

За една година от съществуването си, Mobile Internet Digital Home (MIDH – таблети, мобилни телефони  и смарт TV) подразделението на Lenovo бележи годишен ръст в продажбите от 173% до US$587 милиона през първото финансово тримесечие, генерирайки 7% от общите приходи от продажби на компанията. Доставките на смартфони на Lenovo са се покачили 44 пъти спрямо същия период през изминалата година,  с което компанията за първи път заема двуцифрен пазарен дял. Така Lenovo е увеличила годишния си дял с 5,1 пункта, приключвайки тримесечието с рекордно висок пазарен дял от 9,8 % в Китай. Като цяло, в момента Lenovo е вторият най-голям производител на мобилни телефони в Китай. През първото тримесечие Lenovo представи най-новия си таблет, IdeaTab S2109, който разполага с функции за забавление, като четири SRS съраунд високоговорители.  

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас