Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
17 юли
2012
 
 

Мариса Майер от Google стана шеф на Yahoo

Бившата шефка в Google Мариса Майер ще замени Скот Томпсън, който се оттегли по-рано тази година.

4682 прочитания

Бившата шефка в Google Мариса Майер ще замени Скот Томпсън, който се оттегли по-рано тази година.Yahoo взе ръководния кадър от Google Мариса Майер за свой нов главен изпълнителен директор, като тя ще замени Скот Томпсън, бившият президент на PayPal, който напусна Yahoo по-малко от 6 месеца след като зае този пост заради противоречия с висшето му образование.

Майер бе 20-ата служителка на Google и дълги години бе е един от най-видимите и добре познати ръководители на интернет компанията. Доскоро Майер отговаряше за продуктите Local, Maps и Location на Google.

Томпсън, който пое поста на CEO през януари, напусна през май след като стана ясно, че той няма диплома по компютърни науки, което се разминава с посоченото в публичната му професионална биография. Вестникарски публикации по-късно свързаха оттеглянето му с диагноза за раково заболяване.

Томпсън бе нает след като борда на директорите на Yahoo уволни Карол Бартц, която стана CEO през 2009 г. след впечатляваща кариера, която включваше дълги години като шеф на Autodesk.

Бартц, според борда, е била неспособна да осигури очакваното финаносово и технологично възраждане на закъсалата компания.

Майер, която ще бъде и президент на Yahoo и ще има място в борда на директорите, ще започне работа във вторник, 17 юли.

Yahoo се затруднява да увеличи приходите си и да възстанови технологичното си предимство, което го направи един от лидерите на интернет пазара в края на 90-те и в началото на новия век.

Проблемите й започнаха през втората половина на първото десетилетие на 21 век, когато Google започна да доминира при интернет търсачките, а след това и на бързоразрастващия се и по-голям сегмент на онлайн рекламирането.

След редица вълни на уволнения и изпускайки ключови таланти, Yahoo не успя да остане на върха на технологичните тенденции, отстъпвайки пред по-млади и по-подвижни компании като Facebook и Twitter.

От Майер се очаква да ускори продуктовия развой като ключов фактор за повишаване на приходите, според борда на Yahoo.

„Ще се стремя да работя с отдадените на работата си служители на Yahoo, за да представим иновативни продукти, съдържание и персонализирани изживявания на потребителите и на рекламодателите по целия свят", пише в изявление на Майер.

Преди да поеме последната си позиция в Google Майер е ръководела търсещите услуги на Google и други ключови продукти като iGoogle, Google News и Gmail. Започнала е работ в Google през 1999 г.

Междувременно ролята на CEO на Yahoo бе изпълнявана временно от Рос Левинсън, изпълнителен вицепрезидент на Yahoo и шеф на Global Media.

IDG News Service, Маями 

ЕТИКЕТИ:
YahooGoogleCEO
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас