Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
09 юли
2012
 
 

Yahoo и Facebook си позволиха достъп до патентите си и сключиха партньорство

Като част от новото споразумение до потребителите на Facebook щще достигне голямото покритие на събития, с което Yahoo разполага, като двете страни си сътрудничат върху социалните интеграции от страната на Yahoo

4206 прочитания

В допълнение двете страни сключиха рекламно партньорство и ще разширят съществуващото си споразумение за дистрибуция на съдържание.Yahoo и Facebook обявиха, че са уредили патентния спор помежду си. Двете компании са подписали споразумение, което дава на всяка от тях достъп до патентното портфолио на другата. В допълнение двете страни сключиха рекламно партньорство и ще разширят съществуващото си споразумение за дистрибуция на съдържание.

Yahoo започна да съди Facebook през март под ръководството на бившия си CEO Скот Томпсън. Компанията обвини социалната мрежа за нарушаване на патенти, които покриват технологии, свързани със социалното общуване, рекламата, личното онлайн пространство, персоналните настройки за уеб сайт и комуникациите. Потокът от ново съдържание във Facebook и начинът, по който мрежата осигурява личното онлайн пространство на потребителите си нарушаваха патенти на Yahoo, според ищеца.

Скоро след това обаче Facebook заведе контрадело отново в сферата на интелектуалната собственост.

Като част от споразумението, сключено между временния главен изпълнителен директор на Yahoo Рос Левинсон и главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг, компаниите планират да предложат на потребителите на Facebook голямото покритие на събития, с което Yahoo разполага, като си сътрудничат „върху социалните интеграции от страната на Yahoo.

Това може да означава интеграция на повече функции на Facebook за социално споделяне в покритието на Yahoo в сферата на събитията, като предстоящите Летни олимпийски игри в Лондон, според някои анализатори. Те обаче не отхвърлят и възможността Facebook да хоства съдържание на Yahoo.

Като цяло в са търсили начин да заровят томахавката, смята анализаторът от IDC Карстен Вайде. „Основно мисля, че Yahoo казва: „Упс, съжаляваме, че ви обезпокоихме с патенти. Сега ще си ходим“, красноречиво коментира той.

Но междувременно Yahoo си осигури парче от социалния пай на Facebook. Yahoo може да отиде при рекламните си клиенти и да каже: „Вижте, искахте нещо социално, ние имаме социално“, каза още анализаторът.

От гледна точка на Facebook споразумението вероятно ще донесе ползи заради достъпа до съдържанието на Yahoo, който социалната мрежа ще получи. „Една от реалните възможности [за Facebook] занапред е използването на тяхната платформа за разпространение на съдържание – коментира Алън Вайнер, анализатор от Gartner. – Във Facebook искат да подсили предоставянето на съдържание, което може се споделя в мрежата на Facebook. Те фактически нямат собствено съдържание, било оригинално или дори агрегирано, така че Yahoo е логичен партньор за това.“

IDG News Service Сан Франциско

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас