Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
19 май
2012
 
 

Facebook „изяжда" SMS приходите на мобилните оператори

Според Strand Consult, златните дни, в които SMS трафикът и приходите от него продължаваха да растат, са на привършване, тъй като потребителите прехвърлят част от своя мобилен комуникационен трафик във Facebook.

4675 прочитания

Златните дни, в които SMS трафикът и приходите от него продължаваха да растат, са на привършване, тъй като потребителите прехвърлят част от своя мобилен комуникационен трафик във Facebook.

Дълги години и в много страни услугата SMS бе прекрасен източник на приходи за мобилните оператори – често генерирайки почти 20% от оборота на операторите. „Но тези дни са на приключване. Въпросът е дали телекомите могат да направят нещо по въпроса?", твърдят анализаторите от Strand Consult.

Няма съмнения, че когато проучвате глобалния SMS трафик, как се развива той през годините и неговото значение за много мобилни оператори, SMS се оказваше една от най-големите „дойни крави" в телеком индустрията. От години мобилните оператори се опитват да създадат нов тип „източници на приходи", но и да запазят стабилни приходите си от SMS.

„Първо, операторите помислиха, че техните мобилни портали ще са новата златна мина, а наскоро се преориентираха към мобилните данни. Представете си тяхното разочарование, когато разбраха, че конкуренцията на мобилния пазар е толкова ожесточена, че те нямат друг избор, освен да продават мобилните данни като „нескъпи" продукти с плоски тарифи", коментират от Strand Consult.

С други думи, операторите все още търсят нова „дойна крава", която по доходоносност поне да се доближи до SMS, но много оператори се сблъскват с факта, че все повече техни клиенти преместват своя SMS трафик през Facebook, което води до непрекъснато „изтъняване" на SMS постъпленията, добавят анализаторите. Според тях, в страни като Дания и Норвегия например, тази тенденция е много отчетлива, като потребителите намаляват ежедневно броя на изпратените SMS съобщения, тъй като се пренасочват към комуникация през Facebook чат или друга програма за моментални съобщения.

Днес над 800 милиона човека по света ползват Facebook през интернет и над 425 млн. от тях ползват Facebook през своя мобилен телефон. Измерено в минути употреба, Facebook вероятно пренася повече мобилен трафик, брой съобщения и прекарано време онлайн в сравнение и с най-големия оператор в света.

Хората, които вярват, че Google в момента е най-сериозната заплаха за мобилните оператори, може би не отчитат колко време мобилните потребители използват Facebook и как Facebook променя начина, по който 800 млн. човека комуникират ежедневно. Най-голяма разлика между Facebook и Google е, че Facebook е комуникационно средство, с което хората държат контакт със своите приятели и роднини всеки ден, добавят от Strand Consult.

Развитието на Facebook в мобилната индустрия може да бъде сравнено с начина, по който интернет се отрази на медиите. Пазарни играчи като Google, Skype, Twitter и MSN имат частица от влиянието си в мобилната индустрия в сравнение с Facebook.

Въпросът е дали операторите могат да направят нещо, за да ограничат щетите, които им нанася Facebook във финансово отношение? Strand Consult смята, че решението на този проблем е просто.

„Ако анализираме начина, по който повечето оператори предлагат и продават SMS съобщения, ще видим, че те тарифират потребителя за всяко отделно съобщение, което той или тя изпраща, казват от Strand Consult. - На практика това означава, че потребителят има избор между това да прати SMS, за който знае, че струва пари, и алтернативната употреба на своя плоскотарифен абонаментен план за мобилни данни, като напише съобщение през Facebook, ако получателят също е във Facebook."

Мобилните оператори в Дания обаче от години продават SMS като продукт с плоска тарифа. Датски потребител плаща между €3 и €6 за абонаментен SMS план, който е част от неговия пакет за мобилни данни. В резултат почти всички датски мобилни потребители си купуват SMS пакет всеки месец като част от мобилния си абонамент, без да се питат дали той им трябва и дори без да се тревожат колко SMS съобщения са пратили този месец, те чувстват своя SMS като безплатен, обясняват от Strand Consult. 

CW/Б

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас