Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
11 апр
2012
 
 

IEEE разработва по-лек Gigabit Ethernet кабел за колите

Олекотените Ethernet кабели тип усукана двойка ще имат по-малко медни влакна, заяви Кевин Браун, вицепрезидент и генерален директор на поделението за Ethernet приемници в производителя на чипове Broadcom.

5432 прочитания

Ethernet на няколко пъти постигна по-високи скорости, но сега е време да загуби част от теглото си.

Миналата седмица Институтът на инженерите по електротехника и електроника (IEEE) обяви създаването на работна група за олекотяване на кабел усукана двойка за Gigabit Ethernet. Групата ще се стреми да разработи стандарт, който да предоставя производителността на сегашния Gigabit Ethernet през медни кабели, но с по-малко медни жила вътре, като тази цел е важна за вградени в колите мрежи.

Олекотените Ethernet кабели тип усукана двойка ще имат по-малко медни влакна, заяви Кевин Браун, вицепрезидент и генерален директор на поделението за Ethernet приемници в производителя на чипове Broadcom.

Ethernet започна да се проявява като ключова автомобилна технология за коли, оборудвани с повече системи за развлечения и комуникации плюс системите за безопасност като видеокамерите за задно виждане. Клетъчните и сателитни комуникации стават все по-важни за свързване на колата с външния свят, Bluetooth и Wi-Fi имат своята роля вътре, например използване на телефона без ръце, но някои прехвърляния на данни в колата все още се трябва да се осъществяват през кабели.

Безжичните мрежи се влияят от твърде много променливи фактори, включително интерференция, за да бъдат ползвани за свързване на електрониката в колите, казва Кевин Браун, вицепрезидент и генерален директор на поделението за Ethernet приемници в производителя на чипове Broadcom. Висока скорост, малко времезакъснение и голяма надеждност са критични за преноса на сигнали между различните части в колата, особено за функции, свързани с безопасността, каза той.

Broadcom вече предлага оборудване за версия на 100Mbps Ethernet с тънки кабели, която се поддържа от група, наречена Open Alliance Special Interest Group. В нея участват BMW, Hyundai, производителя на автомобилни компоненти Bosch и други партньори. Коли с тази технология ще достигнат до пазара през следващата година. Но с развитието на електронните способности на колите Gigabit Ethernet ще бъде необходим след няколко години, добавя той.

При проектирането на бъдещите автомобили в тях се вграждат все повече електронни възможности като няколко външни камери, по-всеобхватни контролни системи и по-добри платформи за информиране, развлечение и навигация за шофьора и пътниците. Днес мрежите в колите обикновено ползват специализирано окабеляване с различни конектори в цялата кола. Би било по-лесно да се вградят нови системи, ако колите имат стандартни Ethernet мрежи, към които може да се свърже всеки компонент, обяснява Браун.

Все пак нуждата от ефективно използване на горивото означава, че теглото е съществен фактор за всеки автомобилен компонент, така че новата работна група IEEE 802.3 Reduced Twisted Pair Gigabit Ethernet ще се опита да дефинира алтернатива на кабела, ползван за сградани Ethernet инсталации. Този кабел има 4 чифта медни проводници, а стандартизиращата група смята, че е възможно да пусне Gigabit Ethernet през кабел с по-малко чифтове. Този тип кабел би се ползвал и в други сфери като индустриални контролни системи и авиацията, пише в съобщение до пресата на IEEE.

Стандартизиращата група кани отделни специалисти да сътрудничат, като срещата е планирана за междинната сесия на IEEE 802.3 Ethernet на 14 май в Минеаполис.

Проводниците в Ethernet кабелите са групирани по двойки, за да се подобри техния „имунитет" срещу зашумяването на сигнала, казва Стив Карлсън, председател на новата работна група „Reduced Twisted Pair". Вече има кабели за 10Mbps и 100Mbps Ethernet с два чифт медни проводници, но кабелите Gigabit Ethernet са налични само във вариант с 4 чифта.

Автомобилната индустрия настоява отдавна за кабел Gigabit Ethernet с по-малко чифтове и вече очаква неговата разработка, каза Карлсън. И въпреки че завършването на стандарта може да отнеме само 3 г., е нужно още време за одобрение на новите продукти за монтирането им в колите, така че автомобили с новата технология ще се появят на пазара едва през 2020 г.

Цената на медта се вдигна 3 пъти за последните 6 г., така че кабели с по-малко проводници биха спестили пари на всички потребители на Gigabit Ethernet, добавя Карлсън. Но дали новият стандарт ще е съвместим с конвенционалните LAN мрежи ще зависи от това, как ще бъде внедрен. Автомобилните производители искат възможно най-тънък кабел, но това си има своите недостатъци, включително несъвместимост с локалните мрежи.

Ford Motor Co. обяви подкрепата си за стандартите. „Ethernet има свои естествени предимства от мащаба, „мълчаливо" съвместна работа, повсеместност, възприемане в много индустриални сектори и богат спектър от приложения", заяви К. Венкатъш Прасад, шеф на групата „Проектиране на коли и инфотроника" във Ford Research and Innovation. 

IDG News Service, Сан Франциско

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас