Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
22 дек
2011
 
 

БГ Сервиз заложи на облачния модел с MS Office 365

7146 прочитания
ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име: Внедряване на MS Office 365
Възложител: БГ Сервиз ООД
Изпълнител: БГ Сервиз ООД Старт/приключване: 21 – 24 юни 2011г.
Бюджет на проекта: Заплатата на един старши системен администратор за 3 дена / подготовка и инсталация на 2 виртуална машина с MS HYPER-V със следните роли ADFS и DIRSYNC.

Компанията „БГ Сервиз" е основана през 2002 г като организация, предоставяща ИТ услуги на бизнеса в България. От самото й създаване основен фокус е предоставянето на качествен и адекватен отговор на клиентските изисквания и успешно трансфериране на инвестициите в ИТ в растеж и печалба. Към момента БГ Сервиз разполага с екип от 40 човека, има офиси в София, Варна и Пловдив. Сертифицирана е по ISO 9001:2008. Ежедневно фирмата се грижи за безпроблемното функциониране на над 2000 работни станции и 300 сървърни и комуникационни устройства, като ефективно замества или допълва вътрешния им ИТ отдел. Сред клиентите на фирмата са компании като Бони Холдинг, Асо- Пирели, ЗПК Лев Инс, Рено Нисан България, Colliers International, EM Комплект 33 и др.

Главен приоритет в работата на „БГ Сервиз" е да намира начин да оптимизира потока на информация при своите клиенти чрез търсене на иновативни решения, които да се интегрират в бизнес процесите на фирмата, съвети за повишаване сигурността на работа чрез инсталация и поддържане на домейн среда. „Когато това е свързано с инвестиции в техника, помагаме за избора й чрез направено от нас технологично проучване, съобразено с конкретен бюджет и търсена ефективност", коментират от „БГ Сервиз".

Основни предизвикателства за бизнеса

Високите разходи за поддържане на инфраструктурата, включително за надграждане или закупуване на нови сървъри, покупка на нов софтуер, разходи за колокация, са накарали екипа на фирмата да потърси ново ИТ решение. Допълнителен ангажимент е създаването на резервен архив на данните

ИКТ решение

Новото ИТ решение обхваща всички комуникации и процесите по споделяне на информацията. То дава възможност за бързи решения чрез онлайн срещи и обмяна на мнения, както и бързо разпространение и споделяне на необходимата информация.

Инфраструктурата за постигане на желания ефект, а именно разгръщане на хибридна среда, е реализирана посредством една физическа – ADDS, и три виртуални машини - Exchange 2010, ADFS 2.0 и Directory Synchronization Server. Ролите, които изпълняват отделните софтуерни решения на Microsoft, са:

  • - Exchange 2010 – споделяне на Exchange Sharing, преместване на електронните пощенски кутии, защитен пренос.
  • - ADFS 2.0 – влизане в системата с едно единствено име и парола (Single Sign-ON), за ползване на всички услуги
  • - Directory Synchronization Server – глобален адресен списък (GAL)

Всички сървъри в организацията са обединени от гигабитова мрежа, а хардуерната платформа се базира върху сървъри Dell 2925 с 16GB RAM памет.

Услугите, които ползва „БГ Сервиз" в Microsoft Office 365, са следните:

  • Microsoft Office Professional Plus
  • Microsoft Exchange Online
  • Microsoft SharePoint Online
  • Microsoft Lync Online

„Чрез новата система достъпвам електронната си поща от всяка точка и по всяко време, имам възможност да възстановявам изтрити писма, както и да ползвам онлайн офисния комуникатор (MS Lync 2010)", казва Благомир Петров, управител на фирмата.

Благомир Петров, управител на

Според Цанко Цанов, специалист ИТ поддръжка (Level 2), системата "позволявa бърз достъп до документи в организацията чрез MS SharePoint Online, безпроблемна комуникация с всички служители в организацията от всяка на точка". Стефан Савов, level 1 IT поддръжка в „БГ Сервиз", добавя: "Системата ми предоставя възможност да достъпвам служебната си поща отвсякъде и по всяко време. Посредством MS Lync 2010 online аз съм във връзка с колегите си по време на дежурство през уикенда, така че мога отдалечено да решавам проблеми чрез споделяне на десктопа."

ИТ решението е променило и бизнес процесите във фирмата. Цанко Цанов заявява, че времето за изпълнението на определени задачи се е намалило значително, а според Стефан Савов се е улеснила комуникацията между звената във фирмата, което е довело до съкращаване на времето за решаването на възникнали проблеми.

Виолета Радева, офис координатор в „БГ Сервиз", споделя: „В нашата работа голямо приложение намират MS Lync 2010 online и MS Outlook 2010. С използването на MS Lync 2010 online се дава възможност за бърза комуникация с нашите колеги от всички наши офиси, като комуникационните процеси са максимално оптимизирани. Фактът, че MS Lync2010 и MS Outlook 2010 са достъпни не само на работното ми място, позволява следенето на кореспонденцията ми да се осъществява по всяко време и от всяко място."

Ефект от ИТ решението

Внедряването нa MS Office 365 е подобрило значително ефективността на работата в „БГ Сервиз", включително улеснена администрация, намалени разходи, повишена сигурност на данните и непрекъсваемост на услугата. След извършването на процесите по преместване, се освобождават близо 60% от наличната техника и ресурси, които остават свободни за тестове. Улеснен е и достъпът до Exchange, Sharepoint и различни софтуерни продукти, с които компанията работи непрекъснато.

Възвръщаемост

Ако компанията бе избрала вариант със закупуване на всичко, трябваше да плати сериозна сума не само за сървър, сървърна ОС + сървърни лицензи CAL, а и за Exchange + Exchange CAL клиентски лицензи, както и за антиспам и антивирус плюс такса за колокация всеки месец, включително за ток, Интернет, охлаждане, UPS. Освен това трябваше да купи и бекъп решение.

При избрания вариант с MS Office 365 фирмата плаща 25,5 евро на месец на потребител, като това е цена за максималния пакет. Стартовият пакет е 5,25 евро на месец на потребител, обясняват от „БГ Сервиз".

Чрез решението фирмата е намалила разходите за командировки с около 30%. Съществено се е съкратило и времето за администрация, периодични прегледи и профилактики - с около 70%. „Освен това се спестява от обновление на хардуер – около 24000 лв., удължава се експлоатационният живот на работните станции. Не на последно място се повишава продуктивността на персонала", коментират от „БГ Сервиз".

Потенциал за развитие

„На практика имаме неограничена възможност за надграждане и мащабиране, обясняват от „БГ Сервиз". - Решението обслужва международни компании с над 50 000 потребителя."

Освен това решението е толкова гъвкаво, че има възможност за пълна интеграция с настоящата инфраструктура на почти всяка фирма, т.е. тя няма нужда от инвестиции в нов хардуер и инфраструктура, добавят от компанията. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас