Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
03 авг
2011
 
 

Електромобил на Nissan ще захранва дома

Акумулаторите на електромобила Nissan Leaf могат да бъдат зареждани през нощта, когато електричеството е по-евтино, и да бъдат използвани през деня.

5070 прочитания

Обръщайки представата за традиционно зареждане на електромобил, Nissan разработи система, която дава възможност колата да доставя енергия за захранване на дома.

Прототип на зареждаща система, работеща в електрическия автомобил Nissan Leaf, бе представен в Япония във вторник. Системата може да се ползва за доставка на електроенергия на дома при прекъсване на електрозахранването. Двупосочно зареждащото устройство, което обикновено преобразува електричеството от домакинството в напрежение, подходящо за зареждане на акумулатора на колата, може да бъде включено в обратен режим и да изпраща енергия обратно в електрическата инсталация на къщата.

Литиево-йонните батерии в Leaf съхраняват до 24 kWh електроенергия, което според Nissan е достатъчно за захранване на средния японски дом за около два дена. Това означава, че ако системата е била използвана няколко часа през деня, колата все още ще разполага с достатъчно енергия за пътувания.

Ако системата се ползва редовно, тя може да помогне за намаляване на сметките за енергия. При зареждане на колата през нощта, когато енергопотреблението е по-ниско и електричеството по-евтино, съхранената в акумулатора енергия може да се ползва през деня, когато цената на енергията е по-висока.

Някои компании вече предлагат специализирани литиево-йонни батерии точно за такава употреба. Системата на Nissan изпълнява същата задача с акумулаторите, които вече са монтирани в колата, което е още един плюс за притежателите на електромобили.

Nissan планира да комерсиализира системата до април 2012 г., каза Широ Нагаи, говорител на компанията в Йокошима. Модели за чужбина също ще има, но първо трябва да бъдат проектирани за местните електроразпределителни системи, добави той.

Компанията не даде подробности за цените.

 

Електромобилът Nissan Leaf в гаража е свързан с новата зареждаща система на компанията, която може да доставя енергия обратно на дома.

 

Електромобилът Nissan Leaf в гаража е свързан с новата зареждаща система на компанията, която може да доставя енергия обратно на дома.

Електромобилът Nissan Leaf в гаража е свързан с новата зареждаща система на компанията, която може да доставя енергия обратно на дома.

Електромобилът Nissan Leaf в гаража е свързан с новата зареждаща система на компанията, която може да доставя енергия обратно на дома.

Nissan обяви системата като една от мерките за спестяване на енергия, които са във фокуса на японския автомобилостроител. Прекъсванията на електрозахранването в Япония бяха редки явления до тази година. Авариите през март в ядрената централа Fukushima Daichi нанесоха силен удар върху възможностите на Tokyo Electric Power да генерира енергия, като по-късно ситуацията се усложни заради изключването на други реактори за проверки за безопасност.

Районът на Токио пострада от серия прекъсвания на електроподаването през март, скоро след опустошителното земетресение и последвалото цунами. Потенциалният недостиг на електричество постави страната в режим на максимално пестене на енергия.

Производители на автомобили като Nissan смениха работната си седмица и тя сега е от събота до сряда, а други компании пренастроиха работните си графици. Осветлението бе намалено в цялата страна, ескалаторите на гарите бяха изключени, а домакинствата бяха настойчиво помолени да спират климатиците през деня.

Мерките за пестене на енергия имаха реален ефект.

Във вторник, когато Nissan обяви новата си система, електропотреблението в Токио бе около 37 милиарда вата, доста под пиковия дневен капацитет на TEPCO от 50 милиарда вата. През миналата година на същия ден в региона на Токио са били консумирани над 55 милиарда вата в пиковите часове.

IDG News Service, Токио

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас