Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Системи и решения
23 юли
2011
 
 

Летище „Хийтроу” ще инсталира скенери за лицево разпознаване

Скенерите ще заработят от септември и ще се използват, за да гарантират, че пътниците от националните и международните полети не разменят билетите си. Целта е да се ограничи незаконната имиграция в Обединеното кралство.

8839 прочитания

Най-голямото великобританско летище – „Хийтроу”, ще инсталира скенери за лицево разпознаване от септември за пътниците в националните и международните полети, за да предотврати незаконната имиграция в Обединеното кралство, съобщи IDG News Service, Лондон.

Скенерите за лицево разпознаване ще бъдат въведени от септември в първи и пети терминал на "Хийтроу"Скенерите ще бъдат въведени в първи и пети терминал, където пътуващите от международните и вътрешните линии се смесват, заяви Мери Кърни, старши мениджър „Връзки с обществеността” за BAA – компанията, която управлява „Хийтроу”.

Скенерите за разпознаване на лицето ще гарантират, че пътниците се качват на правилния полет. Новата технология ще предотврати например случай, в който пътник, пристигнал от Маями (САЩ), да се опита да ползва билет за вътрешен полет, получен от някой друг в залата за заминаващи, след което да отлети за Глазгоу (Великобритания).

Лицата на пътниците ще бъдат сканирани, след като получат бордните си карти и точно преди да преминат през проверката за сигурност. Преди хората да се качат на полета си, лицата им ще се сканират отново, след като напуснат залата за заминаващи.

Технологията за лицево разпознаване е разработка на британската компания Aurora Computer Services. Нарича се Aurora Image Recognition (AIR) система и използва камера с инфрачервена светкавица, която според софтуерния производител може да функционира както на светло, така и при ниска осветеност. Системата може да идентифицира човек на разстояние от около 1 метър.

Камерата удостоверява идентичността на пътника, използвайки биометрични детайли, като идентифицира човек за 4,7 секунди, време, в което се включва и точното позициониране на индивида, твърдят от Aurora.

AIR софтуерът се използва заедно с друга система - Passenger Authentication Scanning System (PASS), която е създадена от фирма Atkins. PASS прави връзка между пътническите документи и фотографията на човека и се използва в други сектори на „Хийтроу” още от 2008 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас