Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
14 яну
2011
 
 

Преструктурирането в Xerox - сливане на опита с възможностите на новите пазари

4885 прочитания

Юлиан Григоров идва на поста регионален мениджър Xerox България и Балканите след различни ръководни позиции в международната структурата на компанията, от 2003 г. насам. Той започва своята кариера в Xerox като мениджър „Сервизни партньори” за Централна и Източна Европа. От 2003 г. до 2006 г. заема ръководни позиции в сервизната структура на компанията - сервизен мениджър на Xerox България и Xerox Балкани, технически мениджър за Xerox Евразия – пазар обхващащ 22 държави, включително Украйна, балтийските републики, България, Балканите и няколко азиатски страни.
През  януари 2007 г. Юлиан Григоров е назначен за регионален директор на  Xerox Централна Азия, с главен офис в Алма Ата, а в началото на 2008 г. поема ръководството на Xerox България, което е и последната му длъжност преди настоящия пост.
Юлиан Григоров е завършил две висши образования – Ядрена физика и Индустриален мениджмънт. Има професионални специализации в Австрия, Москва и САЩ, като последната му специализация е в колеж за бизнес администрация UCCS в Колорадо Спрингс от септември 2007 г.
Личният девиз и любима фраза на г-н Григоров е “Tomorrow never diеs”.

Преди броени дни стана ясно, че корпорацията Xerox слива своите офиси на Балканския полуостров в нов регион – Xerox България и Балкани. Новата структура е със седалище в София и включва седем страни – България, Сърбия, Македония, Босна и Херцеговина, Албания, Черна гора и Косово. За регионален мениджър Xerox България и Балкани е назначен досегашния управител на българския офис - Юлиан Григоров. Специално за в. Computerworld г-н Григоров разкри причините за това преструктуриране, както и бъдещите планове на компанията в региона.

Кои са причините, наложили това преструктуриране?
 
Както при повечето компании от такъв мащаб, през определени периоди се преминава през подобен род трансформации в регионален план. Целта е повишаване на ефективността на бизнес операциите. След анализ на параметрите регион по регион взехме решение за сливане на местните представителства в по-голяма структура. Не става въпрос единствено за икономии чрез съкращения – този подход много често е излишно рисков и бизнес неоправдан.
В нашия случай, зрелостта на едната операция и подходящият етап на развитие на другата позволиха да преминем на по-високо ниво и да създадем, до голяма степен естествено, този нов регион.

По какъв начин ще се отрази сливането на офисите върху бизнес развитието на Xerox в България и на Балканите?

Подходящата дума тук е синергия – сливането на опита и рутината, придобити с времето, с възможностите на новите пазари в балканските страни. В локален аспект промяната е по-несъществена, защото ние съхранихме нашите регионални представители в страните и по-скоро пренасочихме комуникацията и вземането на окончателните бизнес решения в София. Българските ни специалисти ще подпомагат процеса на развитие в другите страни – за намирането на най-добрите решения за бизнеса на клиентите ни.

Какви промени ще настъпят след това преструктуриране?

Ще обединим бизнес процесите си и комуникационните канали, както и всички дейности като логистика, финанси, маркетинг и т. н. Някои длъжности на ключови служители ще се разширят в регионален план – те ще поемат отговорностите по бизнес направления и в другите държави на Балканите.
Засега не предвиждаме големи промени, както и сериозни нови назначения или откриване на нови направления. Ще използваме оптимално вече изградената структура в България и на Балканите.
 
Ще настъпят ли някакви промени в отношенията с партньорите в България?
 
Взаимоотношенията с партньорите ни са градени дълги години. Запазваме стандартната си политика относно дейността на нашите партньори и дистрибутори – те ще продължат да продават и работят основно в регионите, за които са оторизирани по линия на Xerox.
Ще продължаваме да инвестираме в съвместни проекти, както и да интегрираме партньорите към корпоративните ни програми и решения. Ще  се фокусираме върху успешното бизнес партньорство. Съвместната ни работа през последните две години доказаха устойчивостта на отношенията ни и на бизнес модела, по който работим с партньорската ни мрежа. Вярваме в лоялността на партньорите ни, те също разчитат на нашата. Отношенията ни са прями, играем с открити карти и това е част от “профилактиката” на системата, в която работим и чрез която достигаме до клиентите си.
Дългосрочните ни бизнес отношения с партньортите ни са стабилни и последователни, и това е една от силните ни страни на локалните пазари.   

Какви са очакванията на Xerox за развитие в България и Балканите в близките 1-2 години?

Само положителни и оптимистични – приемам го като предизвикателството да направиш това, което е необходимо, с много труд, емоция и желание, и като резултат да получиш магията на успеха и удовлетвореността за мига. После идва нещо друго и все така...

Въпросите зададе Стефан Станчев

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас