Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
10 яну
2011
 
 

CES 2011: Ford показа първата си изцяло електрическа кола Focus Electric

За пръв път Ford показва Focus Electric извън голямо автомобилно изложение.

10615 прочитания

На 2011 International Consumer Electronics Show (CES 2011) от Ford Motor Company показаха Ford Focus Electric – първия автомобил на компанията, напълно захранван от електричество. Това е един от общо пет електромобила Ford, които ще влязат в продажба в Северна Америка до 2013 г., като конкретно този модел ще е наличен още тази година.

Забележително е, че за пръв път производителят показва Ford Focus Electric извън рамките на голямо автомобилно изложение.

Ford Focus Electric

Все още не са известни интересните за всеки шофьор или фен на автомобилите характеристики на возилото. „Малко е рано да говорим за ЕКУ [бел. ред.: engine control unit, ECU], но определено обхватът е бъде конкурентен на други електромобили“, казва Дерик Кузак, вицепрезидент „Продуктово развитие“ във Ford. Знае се обаче, че максималната скорост на Ford Focus Electric е около 135 км/ч, а времето за пълно презареждане е между три и четири часа, което, според Кузак, е два пъти по-бързо в сравнение с конкурентните автомобили. Също така е известно, че колата се захранва от литиево-йонна батерийна система, направена от Ford и LG Chem. Системата използва нагрята и охладена течност за максимизиране на живота на батериите. Например при студени дни нагрятата течност ще топли батериите и ще поддържа температура, с която да се осигурява оптимална ефективност.

За сравнение можем да ползваме Nissan Leaf, който също върви на електричество и струва близо $32 000. Той има пробег от 160 км с едно зареждане и максимална скоро от около 145 км/ч.

Nissan Leaf

Главният изпълнителен директор на Ford Алън Мълали посочва, че предизвикателствата за преодоляване в бъдеще са цената и зарядната инфраструктура. „Цената на батериите за цялото електрообзавеждане, размерът и изискванията за зареждане ще бъдат относително ограничени в близкото бъдеще, докато не бъде положена нужната инфраструктура и не получим по-способни и ценоефективни батерии“, казва той.

Бил Форд Младши, изпълнителен председател на Ford Motor Company (вляво) и Дон Хендлър, CEO и президент на LevitonЗа да допринесе за по-бързото изграждане на зареждаща инфраструктура, Ford сключи партньорство с Best Buy и Leviton за инсталиране на домашни зарядни станции, струващи по около $1500. „Домашната зарядна станция ще бъде 220-волтова и позволява зареждане за между три и четири часа, като също така предоставя разходоефективно зареждане“, отбелязва Кузак. Тук под разходоефективно зареждане се има предвид, че може да се настрои станцията да работи в онези часове на денонощието, когато електричеството е по-евтино. Кузак добавя, че продуктът е създаден така, че да даде на клиентите най-добрата цена за притежание.

От Ford обаче признават, че поне засега електромобилите на са за всеки. „Потребителите, които избират електрически автомобил сега наистина правят изявление, казва посочва Кузак. – Те правят изявление за чувствителността си относно околната среда и енергийната си независимост и ние бихме искали да ги подкрепим.“

Мълали смята, че електричеството е само началото на алтернативните видове захранване за автомобили. „Смятам, че с времето ще виждаме повече водородни возила“, казва той.

IDG News Service (Бостън)

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас