Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
19 фев
2010
 
 

Forrester Research: Аутсорсингът не се радва на популярност в Западна Европа

2127 прочитания
Страница 1 от 2

Предпочитанието на западноевропейските компании да разчитат на външни ИТ служители, които работят в техните офиси, вместо да прибягват до пълното изнасяне на дейности затруднява работата на технологичните аутсорсинг компании, показва доклад на Forrester Research.

Изключение правят фирмите във Великобритания, където аутсорсингът е доста популярен, казва анализаторът Судин Апт.

Компаниите в Западна Европа не са се разбързали да изнасят дейностите си в по-евтини държави, според Апт. Вместо това техен топ приоритет е да бъдат добре интегрирани с местното общество, което включва избягването на съкращения в страните си и придържането към местните правила на труд и други норми, добавя той.

Индия изнася ИТ услуги на обща стойност от около €5 млрд. към Западна Европа, което не включва Великобритания. Така азиатската държава запълва приблизително 5% от пазара на ИТ услугите в региона, по данни на Forrester. Индийските аутсорсъри предпочитат да управляват персонала сами и да предлагат доставяне на услугите от офшорни местоположения, което не е в тяхна полза на западноевропейската сцена.

Страните в Източна Европа, за които се е очаквало да спечелят от географската и културната си близост със запада, също не успяват да се доберат до голям дял от пазара там. Така тази част на континента изнася по-малко от €500 млн. под формата на ИТ услуги към Западна Европа, без да се смята Великобритания.

Въпреки това големите европейски международни компании вече аутсорсват към офшорни локации, като Индия, казва Апт. Правят това, защото трябва да се конкурират успешно с големите корпорации от САЩ, които използват нискотарифни офшорни ресурси. Но това не важи за онези компании, които са активни основно в Западна Европа.

Редица индийски аутсорсъри започнаха да се фокусират върху разширяването на бизнеса си на стария континент и тези усилия станаха още по-големи, след като рецесията в САЩ доведе до спад в приходите им. Някои от тях, като Infosys Technologies и Wipro, основаха и свои представителства в Източна Европа. Но дори и така, континентът все още представлява малък дял от приходите на Индийските доставчици на услуги. В последното тримесечие на 2009 г. най-големят индийски аутсоусър Tata Consultancy Services е извличал 18,5% от приходите си от Великобритания и 10,7% от континентална Западна Европа, докато цели 52% са идвали от Щатите.

Някои от конкурентите на индийските компании наемат хора, които да работят на място при западноевропейските фирми, само и само да могат да „стъпят на прага" там, по думите на Апт. След това те прогресивно се придвижват към аутсорсинг проекти, ръководени от ниършорни местоположения. Същевременно индийските компании показват относителна липса на гъвкавост в подхода си към Европа, добавя той. Дори и ако променят това, те не трябва да очакват драматичен бум в бизнеса си там. След три или четири години предлагането на услуги от Индия ще заема между 12 и 15 процента от общия пазар на ИТ услуги в Западна Европа, без да се има предвид Великобритания.
1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас