Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
30 авг
2010
 
 

3PAR избра HP

Надпреварата между Dell и Hewlett-Packard в наддаването за 3PAR приключи с победа за HP на стойност $2 млрд.

3886 прочитания
Доставчикът на виртуализирани системи за съхранение 3PAR потвърди късно на 28 август, че бордът е приел предложението за придобиване за $30 на акция, дадено от Hewlett-Packard, с което приключи над едноседмичната ожесточена надпревара в наддаванията между HP и Dell.

Бордът на директорите е известил Dell, че в сравнение с тяхната готовност да дадат $27 за акция офертата на HP е изпълнила критериите за „върховно предложение". От 3PAR първоначално бяха сключили с Dell споразумение за придобиване, за отмяната на което сега дължат терминационна такса от $72 млн.

Бордът на HP също е одобрил предложението на 28 август.

3PAR е позната с thin provisioning технологията си, позволяващ ресурсите за съхранение да бъдат предоставяни при поискване. Това се различава от традиционния fat provisioning, който предоставя на едно приложение излишък от сторидж с очакване на бъдещи нужди.

Както HP, така и Dell гледат на продуктите на 3PAR като ключови за изграждането на облачни среди. Залозите бяха големи, особено за Dell, която вече е купила „обграждащите технологии" чрез придобиването на доставчика на решения за оптимизация на съхранението Ocarina Networks и на Scalent - вендор, предоставящ софтуер, който прави инфраструктурата на центровете за данни динамична, лесно скалируема и високоефективна, посочва анализаторът от Forrester Research Андрю Райхман. „Ако те нямат система за съхранение от корпоративен клас, тези [технологии] са по-малко ценни за тях", казва той.

HP продава технология, подобна на тази на 3PAR, но чрез партньорство с Hitachi. Прибавянето на 3PAR ще позволи на компанията да привлече клиентите на такива продукти за себе си.

Пред Dell все пак остават други опции, като придобиването на NetApp или EMC, но те биха били много по-скъпи и биха довели до големи предизвикателства при интеграцията, според Райхман.

Като цяло клиентите на 3PAR не би трябвало да се притесняват във връзка с последствията от придобиването, смята анализаторът. Купувачите на корпоративен сторидж „са много консервативни" и затова вендорите се нуждаят от много доволни потребители, които да служат като референция.

Конкуренцията за придобиването бе тежка, започвайки на 16 август с предложението на Dell от $1,15 млрд., или $18 на акция. HP направи контрапредложение в понеделник, 23 август, давайки $24 за акция, или около $1,6 млрд. Dell надцака тази оферта с $0,3 на акция в на 26 август сутринта, като това предложение всъщност бе прието от 3PAR, но от HP не се отказаха и вдигнаха ценовия праг до $1,8 млрд. - $27/акция. На 27 август Dell също предложи $27/акция, но малко по-късно на същия ден конкуренцията направи нова оферта за $30 на акция, т. е. $2 млрд.

Според анализатори и специалисти от индустрията, причината за надпреварата между двете компании е липсата на достатъчно сравними алтернативи на 3PAR. 3PAR е „драматично надценявана", понеже продава само блоково базирано оборудване за съхранение от висок клас, казва бившият старши вицепрезидент на Intel и съгенерален мениджър групата от компанията Digital Enterprise Пат Гелсингър, който от септември 2009 г. е президент и главен оперативен директор за продуктите за информационна инфраструктура на EMC. Оскъдността на алтернативни възможности за придобиване вдига цената, посочва той.

3PAR е основана през 1999 г. и разполага с около 650 служители. Твърди, че има повече от 6000 клиенти, включително доставчиците на услуги Savvis, Verizon Business и Terremark; интернет компании като MySpace.com, Tickets.com и Priceline.com; както и корпоративни клиенти като Pier 1 Imports.

Компанията е изразходвала 25% от своите приходи през миналата година за развойна дейност, пише във финансовия доклад за 2009 г., което е доста висок дял в сравнение с другите технологични компании. С течение на годините този дял обаче намалява, като за разработки 3PAR е изхарчила 29 на сто от приходите за 2008 г. и 37 на сто от тези за 2007 г.

PC World (САШ)
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас