Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Информационно общество
09 сеп
2009
 
 

GSMA стартира европейска инициатива eCall за спешни обаждания

Споразумение с ЕК гарантира развитие на мобилната спешна услуга, целяща да намали броя на фаталните инциденти и сериозните наранявания по европейските пътища.

4215 прочитания
Асоциацията на GSM индустрията GSMA, която представлява световната мобилна комуникационна индустрия , е подписала с Вивиан Рединг, еврокомисар за информационното общество и медиите, Меморандум за разбирателство, с който се гарантира развитието на единна за цяла Европа услуга за спешни обаждания от превозни средства, позната като eCall. eCall представлява спешно обаждане, генерирано ръчно от пътник в превозно средство или автоматично от разположените в колата сензори в случай на катастрофа. Когато е задействана, системата eCall установява гласова връзка със службите за спешни случаи. В същото време тя праща критични данни, включително време, местоположение, посока на пътуване и идентификация на превозното средство, което ускорява времето за реакция на службите.
По пътищата на Европа през 2008 г. е имало почти 39 000 убити и над 1,7 млн. сериозно ранени граждани. Според проучване на Европейската комисия, услуга като eCall може да спаси до 2500 човешки живота всяка година, намалявайки с 10 до 15% сериозните последствия за здравето на пострадалите и намалявайки с 50% времето за реакция на спешната помощ в селските райони и с до 40% в градските центрове.
Меморандумът за разбирателство създава работна рамка за създаването на eCall и целта му е да подкрепи сътрудничеството между производителите на превозни средства, телеком операторите, Европейската комисия и държавите членки на ЕС, както и с други участници, например застрахователна индустрия, автомобилни клубове и др. Като спешно обаждане eCall ще бъде предложено като безплатна услуга на потребителите. Освен безплатната eCall услуга, автомобилните производители и операторите ще предоставят и допълнителни търговски услуги на базата на eCall.
"eCall е огромна и логична крачка напред, подпомагаща опитите на политическите органи на ЕС да намалят фаталните инциденти по европейските пътища. GSMA изцяло застава зад споразумението с ЕК и чрез подписването му формализираме обвързаността на нашите членове да участват заедно с другите страни в разгръащнето на услугата eCall", заяви Роб Конуей, CEO и член на борда на GSMA е подписал споразумението от страна на организацията.
За операторите eCall може да стане една от много функции, поддържани от програмата на GSMA Embedded Mobile Initiative, която цели ускорено внедряване на безжичната свързаност в широк кръг устройства. Освен това операторите ще могат да предлагат нови услуги с добавена стойност, например бордови автомобилни карти.
CW/Б



НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас