Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
08 апр
2009
 
 

IP централите на Aastra управляват и бизнес процесите

Решението на Aastra, предлагано от Теленова, осигурява над 500 функции както за големите организации, така и на малките фирми, без да се иска допълнително заплащане на лицензи. Добавянето на GSM ключ може да осигури дистанционно управление през мобилния телефон на различни системи като отопление, осветление, помпи, алармени системи, битови електроуреди, отваряне и затваряне на врати, клапи и др.

8444 прочитания
Отворено решение, което спестява редица разходи за телекомуникационни услуги, има многобройни функции и приложения и обслужва както малки фирми с 10 потребители, така и големи организации с 15 000 потребителя, предлага на българския пазар канадският производител Aastra, обяви на 6-ия национален телеком форум на ICT Media Георги Стефанов, управител на дистрибутора Теленова. „Aastra е100% фокусирана върху бизнеса с корпоративни комуникации и предлага от чисто аналогови до пълни IP решения и от единични системи до мрежи от централи. Всяка смяна на технологията води до нов лидер на пазара. През 2003 г. Aastra навлезе на европейския пазар, а през 2008 вече е лидер при малките", допълни Стефанов.
Платформата осигурява един и същи управляващ софтуер (версия R 4.2) за всички телефонни централи - от модела XS (за максимум 50 абонати) до NeXspan 500, като системите предоставят над 500 услуги без да се плащат допълнителни лицензи, купува се само лиценз за необходимия брой абонати.

Георги Стефано, управител на Теленова,  представя новите IP решения на канадския производители Aastra


Системата NeXspan представлява единна платформа за пренос на глас, видео и данни, тя е изцяло модулна и позволява повишаване капацитета на абонатните линии в зависимост от нуждите на компаниите. Осигурено е и плавно разширяване на свързаността й към външни мрежи, включително фиксирани и мобилни, обществени и частни.

"Архитектурата на NeXspan е отворена,
тя лесно се интегрира със специфични клиентски приложения и изисквания, например GSM шлюз за безплатни разговори между мобилната работна група на фирмата и вътрешните телефони в офиса, както и евтини разговори с останалите мобилни абонати. Локалната DECT система осигурява по-голяма мобилност на абонатите", обяснява Георги Стефанов. Системата предоставя редица функции, включително автоматично насочване на входящите обаждания (ACD), интерактивен гласов сървър (IVR), управление на изходящите обаждания, CRM приложния, Web интерактивни приложения, пренасочване на всички видове медии (гласови, е-поща, факс съобщения), както и интегриране с клиентска база данни.

Моделът NeXspan S предлага до 112 конвенционални телефонни линии и 500 IP абоната


През април 2007 г. компанията реализира у нас първия SIP trunking и SIP върху PDA при TDM централи. „Внедряването на SIP trunking и инсталиране на SIP клиенти върху ноутбуци и PDA устройства, свързани към TDM централи, позволява на корпоративните клиенти да запазят вече направените инвестиции в централи и телефонни апарати и същевременно да се възползват от по-ниските цени на алтернативните оператори, изграждайки директна SIP връзка от своята централа към техните IP мрежи", каза още шефът на Теленова.
Според Стефанов днес иновациите идват именно от потребителския пазар и влияят

директно и върху бизнес пазара
на комуникационни решения, който се развива в 3 основни насоки. Едната е именно преминаването на повечето оператори към IP базирани услуги и затова технологии като IP трънк са важни са компании, инвестирали вече сериозни суми в корпоративни УАТЦ. Вторият важен момент е свързан с обединяването на всички видове комуникационни канали в една обща унифицирана платформа. „Програми като Skype, Yahoo Messenger, ICQ и др. отдавна са част от ежедневието на частните потребители, но все повече набират популярност и в бизнес средите, каза Стефанов. - Наскоро Skype разработи версия на своя VoIP софтуер за iPhone и Blackberry, така че този тип комуникация навлиза и в мобилните мрежи." Третата тенденция е свързана с конвергенцията на фиксираните и мобилните комуникации, като клетъчните 3G мрежи се насочват именно към една обща IP среда, а WiFi и WiMAX мрежите също разчитат на нея.
„Инсталирането на IP централа на Aastra би намалила разходи за взаимовръзки и за изходящи повиквания, тъй като компаниите могат да избират връзки към различни телекоми - ISDN към БТК, IP трънк към алтернативни, GSM шлюз към мобилните, дори ползване на роуминг в чужбина през IP централата в местното поделение или работа от "вкъщи", обяснява Георги Стефанов. - Имаме вече над 300 клиента в цяла България и в чужбина от всички сектори - частни, държавни, офиси, заводи, болници, училища, работещи в областта на транспорта, туризма, банковото дело и застраховането, много магазини, бизнес сгради и др."
Стефанов даде за пример инсталираните през 2007 г. 8 системи в СПАРКИ Груп, вързани през IP мрежа и комуникиращи с офисите на компанията в Москва, Берлин и Киев. През миналата година Теленова е инсталирала 3 системи в IP мрежа за Районния съд в София, за таксиметровата компания ОК е осигурила над 200 входящи линии, а в Moneybookers България е реализирано IP решение с контактен център.

 

Врата към другите мрежи
Към IP централите на Aastra лесно може да се свърже GSM шлюз, който осигурява по-ниски разходи за мобилни комуникации. Теленова предлага решенията на чешката фирма Alphatech, като са достъпни различни варианти за включване към телефонната централа или телефонния апарат - аналогов, ISDN BRI и PRI, и отскоро - SIP VoIP.
Чешкият производител предлага и т.нар. GSM ключ (с други думи дистанционен контрол през GSM). „Този високотехнологичен продукт работи като самостоятелен модул за домашно приложение, но се интегрира лесно и в сложни системи за автоматизация на разнообразни процеси, обяснява Георги Стефанов. - С GSM Key контролирате от мобилния си телефон всяка система или битов уред в дома, автоматизирате дейности като включване и изключване на отопление, осветление, помпи, алармени системи, битови електроуреди, отваряне и затваряне на врати, клапи и др. Освен това можете да получавате обратна информация за състоянието на контролирания обект - с позвъняване или SMS."

GSM Key на чешката фирма Alphatech осигурява контрол от мобилния телефон на всяка система или битов уред в дома


GSM Key се захранва от съществуващите електроинсталации или от 12V батерия. Устройството има два входа, които следят логически нива (5V) - например изход на алармена система, датчик на система, определен параметър и др. При късо съединение на единия вход, устройството автоматично изпраща SMS на предварително зададен номер. В зависимост от входа (1 или 2) SMS съобщението може да е с различен текст и да се изпраща на различни номера. Освен това при късо съединение на единия вход, устройството автоматично започва да позвънява по определен ред на предварително зададени номера (до 8) докато осъществи на контакт с някой от тях. Програмиране на GSM ключа се извършва директно от мобилен телефон или през компютър с RS 232 порт, но може и дистанционно чрез SMS с определен текст.

CW/Б

Още материали от телеком форума тук
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас