Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Малък и среден бизнес
бр. 10, 2008

17 мар
2008
 
 

HP държи половината от пазара на монохромни лазерни принтери у нас

Компанията подмени изцяло моделите в ниския ценови сегмент

958 прочитания
55,2% от продажбите на монохромни лазерни принтери у нас за четвъртото тримесечие на 2007 г. се пада на HP, а за цялата 2007 г. делът на компанията е 50,8 на сто. Това показват данните на IDC България, представени от анализаторът Евелин Стоев на пресконференция по повод обявяването на 3 нови модела HP от ниския клас.

При продажбите за Q4'07 след HP се нареждат Lexmark и Canon, а при продадените през 2007 г. монохромни принтери на второ и трето място са съответно Samsung и Lexmark, като реализираните от конкурентите на HP бройки са в пъти по-малки, допълни Стоев.

За последното тримесечие на годината целият пазар на печатни решения у нас е нараснал с 3,3 % спрямо за Q4 2006, като скокът при монохромните лазерни принтери е 20,3 на сто, а само на HP моделите - 32,4%. Подобна е ситуацията и за цялата 2007 г., като общото увеличение на продадените бройки принтери и многофункционални устройства (МФУ) е 17,8%, като отново лазерните черно-бели принтери са скочили с 40 на сто спрямо 2006 г., а продадените от HP бройки са нараснали с 54,9%, изпреварвайки средното пазарно равнище.

Интересна е съпоставката на продажбите в България с тези в регион CEMA (Централна и Източна Европа вкл. страните от бившия Съветски съюз, Близкия изток и Африка), както и с тенденциите в останалите региони от света.

През 2007 г. пазарът на принтери в CEMA е отбелязал най-голям ръст - 30%, като дори наситеният пазар в Западна Европа регистрира „здравословно" увеличение - над 6,8%. В САЩ и Япония например се отчита спад на този сегмент. Ръстът в приходите от печатни продукти в ЦИЕ обаче е около 16,6%, което означава, че се търсят предимно евтини модели. Въпреки това най-бързо нараства търсенето на МФУ, които изместват от някои приложения лазерните принтери, а те на своя страна печелят позиции за сметка на мастиленоструйните модели. През 2007 г. делът на лазерните принтери и МФУ в Европа, Близкия изток и Африка е бил 46,3% от всички продадени бройки (над 4 млн. броя за първата половина на 2007 г., или $1,3 млн.), а през 2011 г. се очаква този дял да бъде около 50 на сто.

„Пазарът в регион CEMA е силно чувствителен към цените, затова средната цена на продадените модели е под $500, докато в Западна Европа се продават по-висок клас устройства, обясни Стоев. - Най-големи продажби в нашия регион например се отчитат за моделите до 20 страници в минута, които спадат към най-ниския клас, докато в Западна Европа делът на тези продукти е доста под 50 на сто. В същото време най-голям растеж в региона се забелязва при високия ценови клас принтери."

За България диференциацията е още по-засилена.

Най-продаваните модели през Q4 2007 са били HP LaserJet 1018 (стартовият модел) - с 27,1% от пазара, следван от по-високия клас HP LaserJet 1020 с 14,4%, а на трето място идва модел на Canon - LBP-2900. За цялата 2007 г. първото място отново е за модела HP LJ 1018 с 26,9 на сто. „За българските потребители най-важният фактор за покупка си остава цената на придобиване, а след това се гледат критерии като цена на консумативите и обща цена на притежание, заяви Евелин Стоев. - Пазарът у нас обаче не е наситен и има голям потенциал за растеж, като през 2008 г. очакваме двуцифрен ръст на продажбите не само на монохромни лазерни модели, но и на принтерите като цяло." Според Стоев движещи сили на този процес ще са поевтиняването на моделите, включително на новите, както и подобряването на покупателната способност на населението. „Очаквам въвеждането на плоския 10% данък върху доходите да оставя повече пари в хората от средната класа, които са най-големите потенциални купувачи на принтери в SOHO сегмента", допълни Стоев.

Въпреки огромната си преднина, HP отчита пазарните тенденции и сега пускат 3 нови модела именно в ниския клас. „Като пазарен лидер трябва да сменяме често портфолиото, предлагайки нови и по-надеждни модели, заяви Асен Георгиев, продуктов мениджър „Периферни продукти" (IPG) в HP България. - Освен това работим в посока по-добър дизайн, компактност и лесна употреба."

Трите нови модела, пуснати на пазара в България, са P1005, заменящ хитовия модел LJ 1018, P1006, който заменя 1020, а на мястото на 1022/n/nw се появява принтерът P1505/n. Всеки от тях се продава с 12-месечна гаранция, а при желание тя може да се удължи до 3 г. чрез закупуване на пакета Care Pack.

Целевата категория

клиенти на новите принтери са малки и средни фирми, които имат нужда от компактно решение, професионален печат, надеждна и безпроблемна работа, както от ценова достъпност на печата. Сред купувачите на тези устройства все по-голям дял заемат домашните потребители. „Това на практика са малки фамилни фирми, които не дават голям бюджет за периферия, допълни Асен Георгиев. - Този род клиенти си имат списък с изисквания, по които избират своя продукт. Ние имаме широко портфолио, което да отговори на всички тези нужди. С всяка стъпка „нагоре" в портфолиото клиентът получава допълнителни характеристики като бързодействие, по-дълъг цикъл на обслужване, по-голям капацитет на тонера и хартията, мрежови функции."

Стартовият модел P1005 е най-опростеният модел на пазара, има бърз порт USB2.0, 2MB памет и 266MHz процесор. По-големият му събрат P1006 има супермодерен дизайн, повече памет (8MB) и мулти-тава за специфични медии. Подобренията спрямо досегашните модели е по-бърз печат на първа страница (само 8,5 сек.), както и нов химичен тонер. „Механиката остава същата, но най-малкият модел вече е за месечно натоварване до 5000 страници (досега 3000)", каза мениджърът.

Офисният модел P1505, заменящ 1022, осигурява 250 листа в регулируема входяща тава с капак. Има леснопоставяща се касета, а първата страница излиза след 6,5 секунди.

Консумативите

Освен вградената интелигентна технология за печат Smart Printing Technology, новите продукти ползват и нов консуматив- химичен тонер, който за първи път се предлага в най-ниския клас принтери на HP. На практика това е сферичен полимеризационен тонер, при който частиците са по-малки, обли и еднакви по размер. Това води до по-прецизно поставяне на изображението върху хартията. По-малките частици водят до спестяване на място, т.е. по-малка тонер касета и съответно до създаване на по-компактен принтер", обясни Асен Георгиев. Принтерите предлагат автоматично регулиране на качеството, а посредством драйвера потребителят сам може да настрои качеството на печат, както и да следи кога свършва тонерът.

CW/Б

Пазарът на лазерни принтери и МФУ в регион CEMA

ГодинаПринтери, млн.бр.МФУ, млн. бр.
20022,30,20
20033,30,35
20044,20,85
20055,21,55
20065,31,90
1Н20073,01,20

Източник: IDC 2008

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас