Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Малък и среден бизнес
бр. 3, 2008

25 яну
2008
 
 

В търсене на подходяща телефонна система за малката фирма

1235 прочитания

Телефонните системи постоянно се развиват от гледна точка на възможности и функционалности - понякога с малки стъпчици, понякога с големи скокове. В голямата си част обаче тяхното израстване набляга на корпоративните нужди и оставя на заден план малкия и средния бизнес.

Проблемът на малкия бизнес

Една от причините сериозните телефонни системи да са недостъпни за SMB-предприятията е цената. Докато технологията буквално галопира напред и прави възможни изумителни нови функционалности, пълноценните телефонни системи си остават относително скъпо удоволствие и това ги поставя далеч от възможностите на дребния бизнес. В крайна сметка днес всеки може да се сдобие с компактен цветен принтер за фотопечат с реалистични цветове и чудесно качество за пари, които са само малка част от цената на тези устройства отпреди няколко години. При телефонните системи обаче спадът не е толкова осезаем.

Друг фактор с влияние върху този аспект е нуждата от човешки ресурс за поддръжка и боравене с телефонна система - докато голямата компания може да си позволи да наеме човек за оператор, малкият бизнес няма възможност за такова "разточителство".

От друга страна, появата и бурното развитие на VoIP телефонията (Voice over IP) в голяма степен отговаря на потребностите на малките и средните фирми, но в същото време прави труден и сложен избора на система. Човек може да се изгуби в морето от възможности - гъвкаво ренастройване, мобилност на номерата, автоматично отговаряне на обажданията, съобщения за обаждания, гласова поща, пренасочване на повиквания и какво ли още не - свързаността и способността да се отговори на очакванията на клиентите осезаемо се повишава.

Ограничени решения

Тогава какво прави малката фирма, която няма телефонна система с възможност за гласова поща? Как се справя тя с управлението на входящите обаждания? Може ли да интегрира дистанционно работещите колеги и мобилните служители? Такава фирма, разбира се, може да използва модерните Centrex услуги, предлагани от съвременните телеком-оператори. Ще има гласова поща, отделна линия за всеки служител, чудесно. Но не винаги това решение е удачно, а и понякога се отразява зле на сметките в края на месеца.

Със стремеж за по-голямо удобство се използват мобилни телефони, но за немалка част от бизнеса това усложнява и затруднява досега с крайните клиенти и сътрудниците, вместо да го облекчава.

Изборът

Има няколко важни неща, които трябва да се гледат внимателно при избора на телефонна система. Интелигентните модерни телефонни централни за малки фирми притежават всички функционалности на своите "едри" събратя, така че струва си да се обърне внимание на тези няколко ценни критерия.

Възможността за лесно инсталиране и конфигуриране е важна за голямата част от малките и средните фирми, които не могат да отделят ресурси - човешки и парични - да ангажират с човек, който да се занимава само с това. Важно е инсталацията и конфигурирането да е лесно, за да можете да си го правите сами. Обичайно инсталацията на голяма телефонна централа коства значителна сума като процент от общата цена на телефонната система. Ако обаче в малката фирма екипът може да конфигурира сам системата, то компанията може да контролира работата на системата, без да й се налага да плаща тлъсти суми на производителя или на трета страна - системен интегратор, занимаващ се с инсталирането. Най-добрите модерни телефонни централни за малкия бизнес ви позволяват да настроите всичко сами и да запазите настройките.

Друга важна функционалност е възможността за интеграция с клетъчни телефони, както и отдалечени телефони. Ако имате служители, които работят дистанционно, или мобилни служители, ще ви е необходимо да можете да работите с тях гладко и спокойно, без да засипвате клиентите си с цели дузини различни телефонни номера към различни оператори и с всевъзможни префикси. Има телефонни системи за малкия бизнес, които могат да интегрират всичките ви телефони чрез една единна централа, използвайки единен номер.

Разширяемостта е друг важен показател, на който трябва да държите при избора на малка телефонна система. Трябва да имате гаранция, че системата, която купувате днес, утре ще може да расте и да поема промените в компанията ви. Нали в крайна сметка всеки малък бизнес се стреми да се разраства и да става по-голям. От друга страна, промени настъпват и в самата индустрия - с бурното развитие на VoIP телефонията и новото поколение Интернет услуги възможностите стават все повече и повече, така че телефонната система трябва да има готовност да се възползва от тези промени. Затова се оглеждайте за хибридни системи, изградени на базата на SIP стандарти, за да си подсигурите разширяемост, съвместимост и запазване на инвестициите.

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас