Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
14 май
2019
 
 

Телефон 112 вече обслужва хора със слухови и говорни увреждания

Сървъри, предоставени от “Перси” ООД, позволяват на над 100 000 българи със слухови и говорни увреждания да подават сигнали до спешния номер 112 чрез мобилно или уеб базирано приложение

641 прочитания

Българската софтуерна компания „Перси“ ООД предостави четири сървъра, които обслужват телефона за спешни случаи 112, които ще се използват за софтуер, предназначен за облужване на хора със слухови и говорни увреждания. Новината съобщи Александър Соломахин, CIO на компанията. Сървърите са с последно поколение 16 ядрени Intel Xeon Scalable процесори.

Този ход на компанията позволява на над 100 000 българи със слухови и/или говорни увреждания да подават сигнали до спешния номер 112 чрез мобилно или уеб базирано приложение с текстови съобщения, които директно се генерират в системата.

 

Прочетете още: Проект на МВР обновява и модернизира сиренните системи в Стара Загора и Гълъбово

До момента българите, които имат слухови проблеми, нямаха възможност да потърсят помощ, ако изпаднат в беда, защото системата не беше пригодена за тях. От софтуера могат да се възползват и хора с речеви проблеми. Приложението е достъпно както от смартфон и таблет, така и от компютър. Подаването на сигнала става чрез кликане върху иконата за бърза помощ, полиция или пожарна. След което се отваря панел, който съдържа предварително дефинирани фрази, които с едно натискане директно се изпращат към 112.

Освен това сигнал може да се подава и чрез чат с оператор, в който се посочва какъв е проблемът и се натиска бутон изпрати. Сред възможностите за свързване със спешния номер е и мигновеният чат, при който всеки написан символ се изпраща автоматично към оператора. “Веднага след приемане на информацията се изпраща и необходимата помощ. Важно е обаче да се остане на линия докато се хване джипиес сигнал. По подобен начин функционират и системите за спешни повиквания на Белгия, Унгария, Полша и региони на Италия. Българското приложение обаче е най-доброто от всички разработени в ЕС”, категоричен е Александър Соломахин.

За да бъде ползвано приложението, е необходима регистрация, в която се посочват трите имена, ЕГН, адрес, лице за контакт, както и снимка, номер и дата на валидност на ТЕЛК-ово решение. Попълването на имената и телефона на лице за контакт не е задължително, защото те могат да дадат допълнителна информация на медицинското лице или полицията.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас