Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
09 май
2019
 
 

Bosch обяви технологично решение за борба с фалшивите стоки

Artificial Fingerprint и Natural Fingerprint гарантират в най-висока степен кои продукти са оригиални и кои не

1270 прочитания

Глобалната търговия има ясни и точни очертания. Пример за това е глобалният пазар на фалшификати. През 2017 г. стойността на фалшифицираните стоки възлиза на 1,2 трилиона долара, а до 2020 г. се очаква да се покачи до 1,82 трилиона долара. Бумът на фалшифицираните стоки има голямо влияние и върху официалните пазари, като им нанася загуби в размер на приблизително 323 милиарда долара само през 2017 г. Наред с преките загуби на приходи, компаниите страдат от репутационни щети, които могат да имат дълготрайни последици. Техните клиенти просто губят доверие в качеството на марката поради негативния опит с фалшиви продукти, които смятат за истински. Това принуждава компаниите да взимат допълнителни мерки за защита на своите брандове.

Но как бизнес организациите могат да гарантирате, че само автентични продукти представят тяхната марка на пазара? Отговорът на този въпрос дават от Bosch Software Innovations със своето решение Secure Product Fingerprint. Разработено от корпоративния изследователски екип на Bosch в Китай, то не само предлага възможност за разграничаване на оригинални продукти от фалшификати чрез установяване на пряка връзка между производителя и клиента, но дава и допълнителни възможности.

Прочетете още: Автономната концепция на Bosch представя бъдещето на градския транспорт

Artificial Fingerprint - QR код с допълнителна сигурност

През последните няколко години се появиха различни решения, предназначени да гарантират автентичността на продуктите - от стикери за изтриване и холограми до QR кодове. Въпреки че тези методи имат своите предимства, всички те имат и ограничения. Стикерите за изтриване не са особено удобни за употреба. Холограмните етикети осигуряват лесен начин за проверка дали даден продукт е оригинален, но са скъпи за производство. Използването на QR кодове е сравнително евтино, но са лесни за копиране.

  • Едното от решенията, които предлага Secure Product Fingerprint, е Artificial Fingerprint. То е базирано на стандартен QR код, но разполага с с вградени допълнителни микро-функции за сигурност. Макар на теория да е възможно да се копира подобрен QR код, това е определено не е икономически изгодно - цената на оборудването, необходимо за това, надхвърля един милион евро. По този начин Artificial Fingerprint минимизира проблемът с лесното копиране на QR кодовете, запазвайки едно от основните им предимства – ниската производствена цена.

Производителите, които искат да използват новата технология на Bosh могат да поръчат подобрените QR кодове, които са предварително регистрирани в база данни, и да ги залепят на продуктите си, след което да ги свържат с бекенд услугите в облака.

Клиентите, които купуват продукта, просто сканират кода със своя смартфон, а алгоритмите в облака се грижат за останалото. Тъй като камерите на повечето смартфони могат да получат допълнителните микро-функции, валидирането не изисква специално оборудване.

Natural Fingerprint – близък поглед върху повърхността на продукта

Когато сравняваме два визуално идентични продукта, можем спокойно да предположим, че те не се различават ясно един от друг. Но докато на пръв поглед е трудно да ги разграничим, по-сериозно вглеждане отблизо би ни помогнало да направим разликата, тъй като всеки елемент притежава някои уникални характеристики. Вземете за пример индустриалните помпи - в производството им има много процеси - от дърворезба до полиране. Всички тези процеси оставят следи на повърхността, които правят помпите еднозначно различими.

Тези малки вариации са в основата на Natural Fingerprint, втория компонент на решението на Bosh. Начинът, по който работи то, наподобява Artificial Fingerprint, но в този случай самият продукт се използва за валидиране. За да приложи първото решение, производителят трябва да определи площта на продукта, която ще се използва за проверка, и след това да направи снимка. Това може да стане чрез инсталиране на камера на производствената линия. След това тя трябва да се нстрои, за да прави автоматично заснемане на определената зона за „пръстови отпечатъци“. Изображението се съхранява в облака и се използва за сравнение по-късно.

Когато клиентите получат продукта, те правят снимка на една и съща област - отново, обикновена камера на смартфон е достатъчна. След това изображението се качва в облака, където алгоритъмът го сравнява с оригиналния „пръстов отпечатък“, за да потвърди продукта. Този метод гарантира най-висока степен защита срещу фалшифициране.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас