Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни приложения
12 апр
2019
 
 

Ново разследване срещу Apple за злоупотреба с монополно положение в App Store

Разработчици на приложения обвиняват технологичния гигант, че третира по различен начин своите услуги в ущърб на конкурентното начало

891 прочитания

Критиците и конкурентите на Apple от години твърдят, че технологичният гигант има опредeлено антиконкурентно поведение, главно по отношение на двойствената му роля във втората по големина мобилна платформа в света – от една страна, компанията е собственик на платформата, а от друга продава собствените си приложения и услуги през нея. Това определено дава на Apple предимства пред конкурентите ѝ.

През миналия месец Spotify например подаде официална жалба до Европейската комисия, твърдейки, че правилата на Apple "целенасочено ограничават избора и задушават иновациите". В отговор от технологичния гигант заявиха, че "Spotify иска всички предимства на безплатно приложение, без да е такова”. Както и да го погледнем обаче, истината е, че проблемите на Apple във връзка с европейското антитръстово законодателство се засилват.

Прочетете още: Apple представи своя кредитна карта

Разработчици на приложения: Apple злоупотребява с властта си

Холандските регулатори обявиха, че започват ново антитръстово разследване на бизнес практиките на Apple. В неговите рамки Authority for Consumers and Markets (ACM), местната администрация, която следи за правата на потребителите, ще проучи възможността технологичният гигант наистина да злоупотребява с пазарната си сила. ACM са получили многобройни оплаквания от разработчици на приложения.

"Доставчиците на приложения поставят под въпрос високия процент на комисионните (особено в случая с абонаментните услуги) и разликата в отношението към тези приложения, които трябва да плащат, и тези, които не трябва да плащат комисионна при вътрешни покупки. Освен това доставчиците на приложения заявяват, че нямат възможност да достъпват данните на потребителите си и следователно не могат да персонализират услугите си", обясняват от регулатора, като добавят, че виждат достатъчно причини да започнат разследване на политиките на технологичния гигант в неговата платформа App Store, които нарушават антимонополното законодателство.

Във фокуса на разследването ще бъде доколко Apple третира преференциално собствените си приложения, тъй като подобно поведение би подкопало фундаментално конкуренцията в платформата. Холандският регулатор призова и други разработчици на приложения да съобщават за проблеми с платформите на Apple или Google за продажба на мобилни приложения, за да могат властите да придобият по-цялостна представа за ситуацията.

Хенк Дон, член на борда на ACM, заяви, че регулаторът се е насочил към Apple, след като проучването е сигнализирало, че тя злоупотребява с доминиращата си позиция. „В много голяма степен доставчиците на приложения зависят от Apple и от Google, за да предложат приложения на крайните потребители... Ето защо ACM вижда достатъчно причини за започване на последващо разследване на базата на закона за конкуренцията“, добавя Дон.

В проучването доставчици на приложения за казали, че е много трудно да се конкурират срещу собствените приложения на Apple и тези на Google, които са инсталирани на Android устройства. Разработчиците са цитирали задължителното използване на платежните системи на Apple и Google за покупки, правени в самите приложения. Apple събира 30% комисиона от всеки приход за цифров абонамент, а и не могат да използват всички функционалности на iPhone в своите приложения.

Според Reuters от технологичния гигант са категорични, че разследването ще установи, че всички разработчици са третирани по един и същ начин в App Store.

Apple има история с преференциалното третиране на собствените си приложения

Не е нужно да се връщате много назад във времето, за да откриете примери за това как Apple нарушава собствените си правила. Дори миналия месец, когато компанията стартира Apple News +, започна да промотира новата си услуга по начин, забранен за разработчици от трети страни. В случая абонаментната такса беше отбелязана с дребен шрифт, въпреки че в правилата на App Store ясно е упоменато, че тази информация трябва да бъде най-видна при оформлението на офертата.

Това може да изглежда като незначително нарушение, но на силно конкурентния пазар на приложения дори най-малкото предимство може да се окаже изключително важно. А и тук въпросът е принципен, тъй като нарушаването на едно правило лесно може да се превърне в нарушение и на други.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас