Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни приложения
09 апр
2019
 
 

ОББ представи първата в България функционалност за мултибанкиране

През мобилното приложение на банката потребителите вече могат да следят наличностите и движенията по своите сметки в други финансови институции

1073 прочитания

ОББ представи първата в България функционалност за мултибанкиране

ОББ представи първата в България функционалност за мултибанкиране, която дава достъп на клиентите на банката до техните сметки в други финансови институции. Страната ни е сред първите държави в KBC Group, в които се въвежда новата опция. Чрез нея потребителите ще могат през мобилното приложение на ОББ да следят наличностите и движенията по своите сметки в четирите най-големи банки у нас.

„Много сме щастливи да обявим новото мобилно банкиране на ОББ – така нареченото мултибанкиране. Чрез него ще позволим на нашите клиенти да виждат салдото и транзакциите до последните 90 дни по сметките си в другите банки през мобилното приложение на ОББ. Това е първата стъпка в цялостната концепция за мултибанкиране. Ние ще добавяме още услуги в тази концепция, за да предоставим пълно изживяване чрез нашето приложение“, отбелязва Кристоф Де Мил, изпълнителен директор „Финанси“ и лидер „Иновации“ на ОББ.

Той подчертава, че при разработката на новата функционалност екипът на банката е целял да постигне удобство, персонализация и бързина, както и да се създаде усещане, че всичко е на едно място. Според скорошно проучване над 60% от потребителите у нас имат сметки в повече от една банка, а над 70% биха използвали приложение за мултибанкиране. Затова от финансовата институция са убедени, че чрез опцията те по най-адекватния начин отговарят на нуждите на своите клиенти.

Към момента функцията е налична за клиентите на Уникредит, ПИБ, Пощенска банка и Банка ДСК. Единственото условие, за да се използва опцията, е сметката да разполага с IBAN и да бъде достъпна през електронните канали на съответната институция. След като приемат условията на ОББ, клиентите трябва да въведат своето потребителско име и парола в другата банка и на екрана ще се визуализират техните сметки – включително информация като IBAN,  името на финансовата институция, вида на сметката и разполагаемата наличност по нея, отбелязва Татяна Иванова, директор „Банкиране на дребно и дигитални продажби“. При избиране на конкретна сметка могат да се разгледат движенията по нея, а детайлите да бъдат сподели към избран бенефициент по един от каналите Gmail, WhatsApp и т.н. Освен това във всеки един момент клиентът може да реши да изтрие съответната сметка и да я добави отново при необходимост.

ОББ представи първата в България функционалност за мултибанкиране

Стремеж към иновации

След успешно изпълненото сливане ОББ се насочва към представянето на повече иновации на своите потребители. Над 100 различни нови решения вече са разработени в групата на KBC и постепенно ще бъдат въвеждани и на българския пазар.

„Ние интензивно ще започнем да предлагаме най-модерните и иновационни решения, които вече са разработени в Белгия и в групата на KBC. Мога да кажа с гордост и с удовлетворение, че списъкът с иновации, които имаме, надхвърлят над 100“, отбелязва Андронов.

В основата на всички тези нововъведения са тенденции като необходимостта от персонализация на банковите услуги, отвореното банките, изравняването на класическите банкови клонове с дигиталните банкови платформи, както и навлизането на изкуствения интелект при обработката на данните.

„Клиентът, технологиите и нашата собствена среда, в която живеем, ни карат да търсим нови решения. За мен иновацията е нещо, което фундаментално променя живота ни и го прави по-лесен. Много често ние сме причината за тези нововъведения, а когато те са подпомогнати от технологиите и значително подобряват живота ни, те се възприемат и внедряват,“ споделя Де Мил.

Мария Динкова

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас