Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни приложения
26 мар
2019
 
 

Apple представи своя кредитна карта

Един от най-големите кошмари на традиционния финансов сектор се превърна в реалност, смятат анализаторите

644 прочитания

Един от най-големите кошмари на традиционния финансов сектор се превърна в реалност - Apple вече е банков играч. След години дискусия за това дали големите технологични корпорации ще влязат в тази област, разкритите детайли за новата финансова услуга на Apple, говорят, че компанията определено си е поставила целта да обезоръжи конкуренцията.

Apple Card, проект, който се реализира в партньорство с Mastercard и Goldman Sachs, трябва да гарантира успеха на Apple Pay и да бъде достъпна като интегрирана функция в приложението Apple Wallet на iPhone. В тон с обещанието за „по-здравословен финансов живот“, новата кредитна карта ще предлага и 2% кешбек за всички транзакции на ежедневна база, като се възползва максимално от тенденцията за награди за лоялност, която редица банки и финтех компании залагат в своите кредитни продукти.

Дженифър Бейли, вицепрезидент на Apple Pay, коментира, че намерението на компанията е клиентите да „контролират по-добре своите разходи, за да могат да взимат по-информирани и интелигентни решения относно парите си”.

Прочетете още: Apple печели от услуги колкото от iPhone

 

Мобилно приложение

След шест месеца, клиентите на Apple Pay в САЩ ще могат да се регистрират за Apple Card в приложението Wallet на своя iPhone в рамките на няколко минути и веднага да започнат да го използват. Докато много банки, стари и нови, в момента позволяват на клиентите си да се регистрира за кредитна карта онлайн, възможността за незабавно използване на такава след регистрацията е напълно нова концепция.

При иновативни банки като Tandem например, клиентът трябва да изчака, за да получи картата, да я активира в мобилното приложение, да отиде до банкомат, за да я активира отново, и едва след това може да я използва по предназначение. Системата на Apple значително скъсява този процес, което може да накара много потребители да сменят настоящите си доставчици на финансови услуги заради опростения начин на получавне на кредит, който всъщност предлага технологичният гигант.

В допълнение към това, тъй като Apple работи отдавна за намаляване на проблемите при плащане с Apple Pay и развива концепцията за плащане през смартфон, този продукт на технологичния гигант при всички случаи ще предизвика сериозен интерес.

Разбивка на разходите

Въпреки че широката дискусия за това дали цветовите кодове на транзакциите всъщност помагат на клиентите да спестяват пари продължава, Apple също предлага категоризация на плащанията и разделянето им в различни графи като “Храна и напитки”, “Пазаруване” и “Развлечения”. Компанията прави и крачка напред, като използва "машинно обучение и Apple Maps, за да маркира ясно транзакциите с имена и местоположения на търговски обекти".

Фактът, че Apple набляга в рекламната си кампания върху факта, че използва машинно обучение разкрива две неща. На първо място, по този начин компанията казва, че технологията е толкова обичайна, че повечето хора знаят за какво става дума. На второ - използването на машинно обучение е нещо, което предизвиква интереса на потребителите, и следователно, те ще имат по-високо мнение за продукт, базиран на тази технология.

Apple ще предоставя също така седмични и месечни обобщения на разходите, но това само по себе си надали ще насърчи потребителите на Apple Card да „водят по-здравословен финансов живот“.

Кешбек, такси и лихви

Т.нар. кешбек е друга характеристика, присъща както за финтех компаниите, така и за традиционните играчи във финансовия сектор, която използва отдавна наложилата се практика за награди и различни бонуси за лоялност. Lloyds например имат бонус схема с персонализирани оферти за притежателите на сметки, а Tandem използват инструмента кешбек в кредитните си карти, но и двете компании се разплащат с потребителите в края на месеца.

С Apple Card, клиентите усещат резултатите от услугата Daily Cash всеки ден, като получават обратно процент от парите си за всяка покупка и могат да изберат дали да го използват веднага в Apple Pay или да го добавят към салдото си в Apple Card, а, не на последно място, да го изпратят до приятели или семейство чрез Messages.

 

Наред с това, от компанията разкриха, че „няма такси, свързани с Apple Card - нито годишни, нито за закъснения, нито международни”. Целта на Apple Card също така е да предостави лихвени проценти, които са сред най-ниските в индустрията, и ако клиентът пропусне плащане, да не му бъде начислявана неустойка. ”Макар това да звучи като сбъдната мечта, малкият шрифт казва, че закъсняло или пропуснато плащане ще доведе до допълнителна лихва, която ще бъде добавена към салдото”, предупреждават експерти.

Биометрия

Както бе споменато по-горе, Apple вече превърна плащанията през мобилен телефон в нещо нормално. Това от своя страна превърна в нещо нормално и биометричната идентификация. В допълнение към Face ID и Touch ID, при iPhone се създава и уникален номер на картата и се съхранява в защитения чип на Apple Secure Element.

Това, че технологичният гигант е осъзнал, че само една форма на биометрична идентификация не е достатъчна, го извежда едни гърди пред останалите доставчици на платежни услуги. Но ако биометрията е панацеята, която всички очакваме да се развие и да ни даде нужната сигурност в дигиталния свят, и бъде имплементирана от Apple в продукти, които се използват от близо 1 милиард души понастоящем, ще засили ли това цялостното доверие към тази технология?

Това, което Apple направи с въвеждането на Face ID, е да се опита да поправи нещо, което няма нужда от поправка. Touch ID вече революционизира сигурността и неприкосновеността на личния живот, като все повече хора свикват с идеята, че техните отпечатъци се превръщат в парола. Сега лицата ни също се превръщат в парола, “а Face ID е новият начин за отключване, удостоверяване и плащане”, твърдят от Apple.

 

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас