Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
22 мар
2019
 
 

Apple печели от услуги колкото от iPhone

Делът на MAC в общите приходи на компанията се свива рязко.

1075 прочитания

Следващият понеделник Apple организира специално събитие, но още преди него компанията обяви актуализации на повечето си основни продукти, включително на iMac, iPad Air, iPad mini и AirPods. Във всички е реализирано сериозно надграждане, но нито едно не си заслужава да бъде показано на сцената на събитието в понеделник, 25 март, което явно ще бъде фокусирано върху услугите. Отдавна се говори, че именно тогава Apple ще представи абонаментна услуга за видео и новини, подсилвайки основния си източник на приходи.

Сегментът с услугите на Apple възлиза на $37 млрд. за фискалната 2018 г. (което приключи на 29 септември 2018 г.), което го прави вторият най-печеливш бизнес в общите приходи на компанията след „дойната крава“ iPhone, която осигурява 63% от общите продажби.

Чрез услугите Apple Music, Apple Pay, iTunes и App Store, а също така iCloud и Apple Care, бизнесът на Apple с цифрови услуги се превърна в мощен източник на печалба през последните години. Този бизнес се удвои от $16,1 млрд. през 2013 г. до над $37 милиарда през 2018 г. Амбициите на компанията са този растеж да продължи, като шефовете на Apple заявиха, че планираната нова амбицизна цел е да постигнат през 2021 г. $50 милиарда.

Infographic: Beyond the iPhone | Statista You will find more infographics at Statista

Прочетете още: The Wall Street Journal се включва към новата абонамента услуга за новини на Apple

Същевременно продуктът, с който компанията започна своя поход към бизнеса - iMac, бе обновен през тази седмица. Новите компютри са с по-мощни процесори и нови графични чипове, които обещават 2,4 пъти по-голяма производителност.

Въпреки че пускането на първия iMac през 1998 г. маркира началото на втория поход на Стив Джобс начело на компанията, линията Mac осигурява все по-малко на компанията, която вече е с една от най-високите пазарни капитализации.

Според графиката на Statista.com, Mac компютрите постепенно губят значението си за Apple, тъй като компанията представя един след друг нови „блокбъстър“ продукти - iPod, iPhone и iPad.

Infographic: The Mac's Waning Relevance to Apple | Statista You will find more infographics at Statista

ЕТИКЕТИ:
AppleiPadiPhoneiTunes
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас