Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
19 мар
2019
 
 

Брандовете на Amazon все още остават далеч от лидерското място в категориите си

Само през 2018 г. компанията в създала нови 100 марки, но единствено AmazonBasics и Pinzon държат първите места в своите секции

577 прочитания

Amazon разработва цяла палитра от свои марки във всяка една област - от дрехи до електроника и храна за домашни любимци. При последното преброяване компанията представи повече от 130 свои бранда, плюс още 422, продавани изключително на Amazon.com, сочи статистиката на Tacker TJI Research. Инвестициите на Amazon в тази посока предизвикват страх сред по-малките търговци, че компанията може да използва данните за продажбите, за да идентифицира и копира най-продаваните продукти, като по този начин привлече потребителите.

 

Прочетете още: Amazon със 11,2 млрд. долара печалба и 0 долара данъци

Според нов доклад на Marketplace Pulse, изследователска компания в сферата на електронната търговия, обаче повечето от притежаваните от Amazon марки все още не са припознавани напълно от купувачите. Marketplace Pulse разглежда 23 000 продукта от притежавани от Amazon брандове или такива, които продават изключително в платформата на Безос, и стига до заключението, че няколко от тях като AmazonBasics и Pinzon, всъщност държат по-голямата част от продажбите. "Amazon добави към портфолиото си над 100 марки през 2018 г., но нито една от тях не е лидер в категорията си", се казва в доклада.

Amazon вече обяви, че продуктите на свързани с нея брандове са под 1% от общите продажби. Това, разбира се, може да се промени, тъй като компанията инвестира все повече в свои ексклузивни марки и създава нови начини за насочване на потребителите към тези обяви.

Интересът на Amazon в тази посока е неоспорим. Миналата година компанията на Джеф Безос обяви, че търси да назначи главен продуктов мениджър за своите вътрешни брандове, който да оглави “Amazon Accelerator Program”. Програмата стимулира производителите да създават изключителни продукти за най-голямата платформа за онлайн търговия. Експертите също така отбелязват, че Amazon е започнала да рекламира собствените си продукти дори на конкурентните обяви.

Съвсем наскоро Wall Street Journal съобщи, че Amazon атакува клиентите с реклами в изскачащи прозорци, които описват притежаваните от компанията брандове, дори на продуктовите страници на конкурентите си. Въпросните изскачащи прозорци затъмяват конкурентния продукт, принуждавайки купувачите или да ги затворят, за да могат да продължат да пазаруват, или да изберат офертата на Аmazon. Според компанията това се правело, за да може клиентът да се запознае и с по-евтини алтернативи на даден продукт.

Една от най-успешните компании на Amazon към днешна дата е AmazonBasics, която произвежда батерии, съобщава Bloomberg. Изследване на компанията 1010data през 2016 г. пък показва, че Amazon държи 94% от всички онлайн продажби на батерии.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас