Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
13 мар
2019
 
 

Volkswagen засилва програмата си за производство на електромобили

Компанията си е поставила като основна цел до 2030 г. 40% от превозните средства, които продава, да бъдат електрически

586 прочитания

Volkswagen отдавна обявиха своите амбициозни планове в сферата на електромобилите. Сега обаче става ясно, че автомобилният производител ще ускори реализацията им, съобщава CNN.

Според медията германската компания увеличава броя на новите електрически модели, които планира да построи в рамките на следващото десетилетие, от 50 на 70. Групата вече обяви плановете си за огромни инвестиции в технологии за електрическо задвижване и производство на батерии, като по този начин постави на масата амбициите си да влезе в сериозна конкуренция с водещите производители на този пазар като Tesla.

Във вторник, Volkswagen Group излезе с изявление, че планира да построи 22 милиона електрически автомобила до 2028 г., което е рязко увеличение спрямо предишните заявки за 15 милиона. Освен това, в него се казва, че компанията може да се включи и в бизнеса с производство на батерии в Европа.

Прочетете още: Лоши дни за глобалния автомобилен пазар

 

Към момента обаче, има някои индикации, че увеличените инвестиции в нови технологии започват да се отразяват на приходите на Volkswagen.

Печалбите на групата достигат 13,9 млрд. евро (15,7 млрд. долара) за 2018 г., което е увеличение от 0,7% спрямо предходната година. Разходите за научноизследователска и развойна дейност обаче нарастват с 3,8%, а инвестициите в електрически технологии се отразяват предимно на печалбите на основния бранд на Volkswagen.

Автомобилни производители от цял свят смятат, че краят на двигателя с вътрешно горене е единствено въпрос на време и много от тях вече си поставят амбициозни цели в сферата на електрическите и хибридните двигатели. И все пак, голяма част от тях стартират от много ниски позиции.

Volkswagen Group, която включва Audi, Porsche и Skoda, е продала рекордните 10,8 милиона автомобила през 2018 г., но само 40 000 от тях са били електрически и едва 60 000 – хибридни. Затова и много автомобилни компании се стремят да споделят разходите за изследователска и развойна дейност с други свои конкуренти. BMW и собственикът на Mercedes - Daimler – например вече сформираха стратегическо партньорство, фокусирано върху високо-автоматизирано и автономно шофиране.

Ford и Volkswagen от друга страна обявиха през януари план за съвместно създаване на автомобили, което включва и проучвания на възможностите за общи разработки на електромобили от следващо поколение.

Миналата седмица Volkswagen обяви също така, че отваря своята платформа Modular Electric Toolkit (MEB) и за други автомобилни производители. Компанията описва платформата като "сърцето" на своята "електрическа офанзива".

Освен всичко друго, тя обвърза своите производствени цели и с намаляването на CO2 емисиите от автомобилния си парк с 30% до 2025 г., като в тази връзка си е поставила като основна цел до 2030 г. 40% от превозните средства, които продава, да бъдат електрически. Два от моделите, които трябва да изиграят ключова роля и да дадат конкурентно предимство на Volkswagen Group в борбата с Tesla за лидерското място на пазара на електромобили - Audi e-tron и Porsche Taycan - ще влязат в производство тази година. И за двата модела вече има по над 20 000 предварителни поръчки.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас