Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни
08 мар
2019
 
 

Сериозен ръст на пазара на носима електроника

Според IDC следващият сблъсък между компаниите ще се проведе на полето на устройствата пт типа на AirPods и Pixel Buds

718 прочитания

Световният пазар за носима електроника е нараснал с 31,4% на годишна база през четвъртото тримесечие на 2018 г., стимулиран от засилен интерес в празничните периоди и обвързването си със смартфон индустрията, показват последните данни на IDC.

Сегментът достига рекордния тримесечен връх от 59.3 милиона единици. За цялата година доставките са се увеличили с 27,5 на сто, достигайки 172,2 милиона единици, като голяма част от растежа се дължи на т.нар. “ear-worn” устройства (слушалки, които влизат навътре в ушите), които обхващат почти една четвърт от пазара.

 

Прочетете още: Apple остава лидер на пазара на смарт часовници, но продължава да губи позиции

IDC съобщава, че наскоро е актуализирала дефиницията си за категорията, включваща безжичните слушалки, способни да поддържат интелигентни асистенти само с едно натискане на бутон или чрез определена устна команда, включително AirPods на Apple и Pixel Buds на Google.

През четвъртото тримесечие смарт часовниците държат 34.3% от пазара, следвани от умните гривни с 30%. Последната категория се развива с добри темпове благодарение на устройства на Xiaomi, Huawei и Fitbit. “Ear-worn” категорията е с 21.9%.

Джитеши Убрани, старши анализатор за IDC, коментира: „Пазарът на ear-worn устройствата е нараснал значително през изминалата година и очакваме това да продължи и през следващите няколко. Това е следващото бойно поле за компаниите, тъй като тези видове слушалки се превръщат в необходимост за мнозина. Добавете към това и появата на интелигентни асистенти и биометриката. Компаниите имат перфектната формула да продават на потребителите устройство, което допълва екосистемата от други такива на китката и в джоба им.”

По отношение на производителите, Apple запазва първото си място с доставки от 16,2 милиона броя, включително 10,4 милиона Apple Watch. Xiaomi е на второто място, като към силата на вътрешния пазар в Китай се присъединява и нарастващото международно присъствие - само Mi Band 3 съставлява 30% от всички умни гривни, доставени през тримесечието.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас