Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
06 мар
2019
 
 

България се включи в Европейска мрежа на автомобилните клъстери (EACN)

Автомобилни клъстери от 7 държави създадоха своя мрежа с над 1400 компании и изследователски институции.

807 прочитания

Общо 1400 изследователски институти и компании (50% от които са малки и средни предприятия) обединява новата Европейска мрежа на автомобилните клъстери (EACN). Тя е създадена от клъстерните организации на 7 държави, включително Automotive-bw и Bayern Innovativ от Германия, испанските Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya и Galician Automotive Cluster, European Automotive Strategy Network (Нидерландия), Сдружение „Аутомотив Клъстер България”, Pôle Véhicle du Futur (Франция), Сръбският автомобилен клъстер и полският клъстер Silesia Automotive & Advanced Manufacturing.

Общо в тези 1400 компании и институти работят над 300 000 служители. „Основната цел на мрежата е обмен на знания в различни области, включително продукти, производство, процеси, персонал (т.нар. 4-те П). Всички партньори са клъстери, ориентирани към автомобилния сектор, сред които има производители на оригинално оборудване, малки и средни фирми, но също и членове от академичната и институционалната сфери. Изграденото партньорство ще способства за сътрудничеството между клъстерите и техните членове“, заявиха от „Аутомотив Клъстер България“.

Прочетете още: ИКЕМ и МОН подписаха споразумение за сътрудничество в сферата на електромобилите

Европейският автомобилен сектор е изправен пред големи предизвикателства заради тенденции като електрическа или споделена мобилност, автономни и свързани автомобили. Нови конкуренти като напр. Tesla, Google, Uber или Apple навлизат на пазара с нови продукти и услуги. За да запази или подобри конкурентоспособността, европейската автомобилна индустрия трябва да бъде иновативна по отношение на продуктите, производството, процесите и персонала. Индустриалната модернизация, промишлеността на бъдещето или промишленост 4.0 са ключовите въпроси, позволяващи производството на добре адаптирани, рентабилни и устойчиви превозни средства и позволяващи на Европа да остане световен лидер в тази област, обяснява от EACN.

Четирите П-та включват:

  • Продукти: разработване на нови материали, нови концепции за превозни средства.

  • Производство: внедряване на методи за адитивно производство, оптимизиране на веригата за доставки, интегрирана и безопасна мобилност.

  • Процеси: повечето да бъдат дигитализирани, да се въведат нови и иновативни производствени инструменти.

  • Персоналът: подобряване на работната среда, обучение и образование, умения 4.0 и повторно използване на талантите, като целта е да се намали въздействието от липсата на умения.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас