Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
18 фев
2019
 
 

Британският парламент иска етичен кодекс и по-строга регулация за Facebook

804 прочитания

Британският парламент иска етичен кодекс и по-строга регулация за Facebook

Facebook и другите големи технологични компании трябва да следват задължителен етичен кодекс, за да спрат разпространението на фалшиви новини, злоупотребата с потребителски данни и поставянето на по-малките фирми в неизгодно положение, заявиха британски депутати, пише Reuters.

В своя доклад британската парламентарната медийна комисия подчертава, че до момента този тип компании само са доказали неспособност ефективно да спрат разпространението на дезинформация и вредно съдържание на своите платформи.

В културата, която се води от принципа "движете се бързо и разрушавайте", се оказва, че е по-добре да се извиниш, отколкото да искаш разрешение, коментира председателят на комисията Дамиан Колинс. Той уточнява, че е необходима радикална промяна в баланса между платформите и хората и трябва да се сложи край на епохата на неадекватна саморегулация.

Колинс изтъква, че в законодателството трябва да се заложи етичен кодекс на поведение, а независим регулаторен орган трябва да следи действията на технологичните компании. Освен това правата на гражданите също трябва да бъдат установени и защитени с необходимите мерки.

Facebook се оказа във фокуса на 18-месечно разследване на комисията, след като Кристофър Уайли обвини консултантската компания Cambridge Analytica в използване на данни на милиони потребители в социалната мрежа.

„Марк Зукърбърг продължава да не показва нужното лидерство и персонална отговорност, които се очакват от човека, управляващ една от най-големите компании в света”, подчертава Колинс.

Депутатите също така идентифицираха основните заплахи за общественото, които са резултат от доминирането на технологичните компании като Facebook – която също така притежава WhatsApp and Instagram – Google и Twitter.

Рекламите в социалните мрежи дезинформират гражданите и ги облъчват с персонализирано съдържание от неидентифицирани източници, а платформите на социалните мрежи не успяват да се справят с неподходящото съдържание и да уважават неприкосновеността на своите потребители.

Освен това компании като Facebook използват своята големина и възможности, за да поставят в неизгодна позиция по-малките фирми, които разчитат на платформите за социални мрежи да достигат до своите потребители, заключва Колинс.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас