Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
18 фев
2019
 
 

Въпреки рекордния брой резервации, Uber отчита загуби от 1,8 млрд, долара за 2018 г.

Според компанията броят на годишните резервации се е увеличил с 45% спрямо 2017 г.

815 прочитания

През 2018 г. Uber са генерирали резервации за 50 милиарда долара от транспортните си услуги и тези, свързани с доставка на храни. Въпреки това, компанията все още не успява да реализира печалба, а ръстът на приходите ѝ се забавя в края на миналата година, съобщава Reuters. Това е лоша новина за компанията, тъй като тя си беше поставила за цел да очарова инвеститорите с първично публично предлагане (IPO) по-късно тази година.

Според компанията броят на годишните резервации се е увеличил с 45% спрямо 2017 г. Дори и при тази ситуация обаче, загубите на компанията преди данъци, амортизация и други разходи възлиза на 1,8 милиарда долара, в сравнение с 2,2 милиарда долара през 2017 година.

 

Прочетете още: Amazon инвестира в стартъп за автономни автомобили

Uber също така съобщава, че брутното количество поръчки за четвъртото тримесечие на 2018 г. достигат рекордните 14,2 млрд. долара. Това представлява увеличение от 11% спрямо предходното тримесечие и значително подобрение от едноцифреното увеличение, публикувано през по-голямата част от миналата година, отбелязва Reuters. Но в същото време приходите на Uber за четвъртото тримесечие, които възлизат на 3 млрд. долара, са само с два процента по-високи от предходното тримесечие, макар и с 24% повече спрямо същия период на 2017 г.

Практиката на Uber е да публикува подбрани финансови данни за последните няколко тримесечия, а не пълни финансови отчети, както се очаква. Компанията подаде молба за IPO през декември, малко след като Lyft направи своя собствена заявка. Двете компании се състезават в това отношение, тъй като резултатите от първото първично публично предлагане ще бъде със статут на референдум за транспортната индустрия.

 Услугата, която предлагат Uber и Lyft, се рекламира като бъдещето на транспорта, а подходът на Uber да използва шофьори на свободна практика премахва много от разходите, свързани с по-традиционните транспортни услуги. Но въпреки че не се налага да плащат текущи разходи за автомобилен парк или водачи, Uber все още губи пари. Компанията също така е изправена пред нарастваща конкуренция от страна на Lyft и международни съперници като китайската Didi Chuxing и индийската Ola, а и все още работи по възстановяването на тестовата си програма, след катастрофа, при която загина един човек.

Uber беше първата компания на този пазар и засега остава най-голямата. Това обаче я превръща и в мишена за критики. Така или иначе много от въпросите, свързани с нея, като например заплащането на водачите и приноса на услугите им за борбата с градските задръствания и т.н. засягат и останалите компании. Успехът или неуспехът на Uber има всички шансове да създаде прецедент за цялата индустрия.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас