Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
11 фев
2019
 
 

Кой е най-големият проблем на полуавтономните системи за управление?

Autopilot на Tesla и Super Cruise на Cadillac са предназначени да намалят стреса при шофиране, но водачът трябва да е готов да поеме управлението във всеки един момент

906 прочитания

Полуавтономните системи за управление, като Autopilot на Tesla и Super Cruise на Cadillac са предназначени да намалят стреса при шофиране чрез автоматизиране на задачи като управление, ускоряване и спиране при определени обстоятелства. Водачът обаче трябва да е готов да поеме управлението във всеки един момент, което е проблем, казва Мейър Къмингс, професор в Duke, която изучава взаимодействието между хората и автономните системи за шофиране, цитирана от Business Insider.

"Всяка зависимост от човешката намеса, когато става дума за критична ситуация, е черна точка за тази технология. Опасявам се, че тя никога няма да бъде направена достатъчно надеждна, за да бъде напълно безопасна на пътя", смята тя.

Според нея системи като Autopilot, Super Cruise, ProPilot Assist на Nissan и Pilot Assist на Volvo имат нереалистични очаквания относно това колко добре хората могат да се концентрират върху пътя, докато не са заети с управлението, и да реагират бързо, ако полуавтономната система се нуждае да прехвърли контрола.

Прочетете още: Amazon инвестира в стартъп за автономни автомобили

 

"Човекът не може да поддържа постоянна концентрация върху пътя, особено в скучни среди като магистралите, например. Очакването човекът да може да се включи във всеки един момент адекватно, въпреки че не е концентриран върху шофирането, е огромен проблем", категорична е тя.

Business Insider цитира интернет страницата на Tesla, която описва подходът на компанията към безопасността на превозните средства и включва статистика за инцидентите с нейни автомобили със и без Autopilot.

"Вярваме, че уникалната комбинация от пасивна безопасност, активна безопасност и автоматизирана помощ за водача е от решаващо значение за сигурността не само на водачите и пътниците на нашите превозни средства, но и на всички шофьори на пътя", се казва в интернет страницата.

През четвъртото тримесечие на 2018 г. Tesla разкриват, че е имало един инцидент на 2,91 милиона мили, когато е включена системата Autopilot, в сравнение с един инцидент на 1,58 милиона мили, без нея. Статистиката сочи също така, че в САЩ се случва по една катастрофа на всеки 436 000 мили шофиране. Данните на автомобилния производител обаче не отчитат фактори като средите, в които автопилотът е използван най-често, което определено има отношение към цялостния резултат от анализа.

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас