Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
29 яну
2019
 
 

Broadcom: Сливането със CA ще се получи

Broadcom обясни, защо изненадващото придобиване на CA Technologies може да проработи, цитирайки допълващото портфолио и дългосрочната жизнеспособност на мейнфейм софтуера.

670 прочитания

Шефовете на Broadcom Inc. са уверени, че ще успеят да интегрират CA Technologies, но компанията трябва да осъществи стратегията си и да запази добри взаимоотношения с потребителите на мейнфрейм софтуера на CA. Анализаторите все още обсъждат сделката между Broadcom и CA, която беше обявена през юли миналата година. Защо известен производител на чипове като Broadcom похарчи $18,9 милиарда за 40-годишна софтуерна компания, известна с патентованите си мейнфрейм технологии? Такава инвестиция изглежда неразумна, тъй като самата СА се „преоткрива“ чрез разработване и придобиване на облачни услуги и предложения с отворен код.

Наистина е много трудно да препозиционираш компания като CA, особено когато се е насочила към пазара на облачни услуги и управление на облачни среди, който вече е „пренаселен“ с много сериозни играчи“, заяви Джудит Хървиц, президент и главен изпълнителен директор на Hurwitz & Associates.

Прочетете още: Broadcom купи CA Technologies, разширява портфолиото си

Но шефовете на Broadcom видяха възможност в придобиването на CA. Те са отчели припокриване на общите корпоративни клиенти, както и възможните начини за съчетаване на портфолиото си за най-големите клиенти. Например, те биха могли да обединят софтуерните продукти за сигурност или мрежово управление на CA с маршрутизаторите и комутаторите на Broadcom за мрежи и мейнфрейми в телекомуникационни оператори, където и двете компании имат силно присъствие.

Грег Лотко, старши вицепрезидент и генерален директор на мейнфрейм поделението на Broadcom, заяви, че „Broadcom вече е навлязла в много корпоративни центрове за данни. Нека хвърлим поглед към Brocade (която бе придобита от Broadcom в края на 2017 г.) и количеството мрежово оборудване, което работи с мейнфрейми“, допълни той.

Лотко каза още, че ако Broadcom разполага с продукт, който да обедини тези технологии, ще успее да стигне до същите купувачи и ще се възползва от предимствата на портфолиото на всяка от двете сливащи се компании.

Изказване на Грег Лотко за сделката със CA от ноевмри 2018 г.

Една от критиката към сделката е свързана с това, че Broadcom разчита твърде много на ОЕМ производителите, които да продават нейните продукти на ИТ професионалистите, а това е недостатък спрямо конкурентите в областта на мейнфрейм софтуера. „Основните търговски и маркетинг екипи на Broadcom ще трябва да разберат, че продажбата на софтуер е много по-различна от продажбата на хардуер, каза Стивън Елиът, вицепрезидент за ИТ инфраструктурата в IDC. - Ефективните крос продажби са критично важен фактор за Broadcom.“ допълва той.

Broadcom обаче все повече преговаря директно с големите корпоративни клиенти, които оперират собствени центрове за данни, като тези потребители са убедени, че могат по-добре да персонализират тези операции, обяснява Ашок Реди, старши вицепрезидент и генерален директор на поделението за корпоративен софтуер на Broadcom.

„Много от големите компании ни казват „Защо трябва да завися от друг, когато мога сам да си изградя по-добър частен облак?“ Ние можем да им помогнем да инсталират всичко – от чипа до софтуерния пакет“, добавя Реди.

Broadcom се нуждае от време, за да спечели доверието на потребители на мейнфрейм софтуер на CA, но това няма да стане лесно. Ако корпоративните клиенти усетят, че Broadcom не спазва обещанията си за мейфрейм софтуера, ще се обърнат към конкуренти на CA.

„Следващите 24 месеца ще са критични за подновяване на договорите, като маржове в тях са много важни, казва Елиът. - Може би ще ни отнеме повече време, за да стигнем до правилната сделка, особено от финансова гледна точка.“

За да привлече тези корпоративни потребители, Broadcom смята, че неговата програма за лицензиране е по-модерен и гъвкав начин за закупуване и лицензиране на софтуер, отколкото традиционните дву-и тригодишни „заключващи се“ лицензи. „Потребителите имат достъп и лицензират онлайн всяка комбинация от продукти от портфолиото на Broadcom за облачна или локална среда, подобно на магазин за приложения, казва Реди. - Потребителите могат да се откажат от споразумението по всяко време, заплащайки определена такса.“

Въпреки уверенията на ръководителите на компанията, някои анализатори не са убедени, че Broadcom може успешно да интегрира основните си дейности с тези на CA или да поддържа дългосрочен ангажимент към бизнеса с мейнфрейм софтуер. „Broadcom е компания за чипове, която не успя да придобие Qualcomm и се завъртя към мейнфрейм софтуера, каза Патрик Мурхед, президент и главен анализатор в Moor Insights & Strategy. - Малцина разбират какво се случва там. Мога само да предположа, че компанията иска да действа като корпоративен „централен нападател“, купувайки подценени активи и продавайки части от тях. Не съществува холистична стратегия, която да свързва тези парчета.“, добавя Мурхед.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас