Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Е-администрация
23 яну
2019
 
 

Google с първа глоба за нарушаване на GDPR

Според френските регулатори интернет гигантът изисква по надлежния ред съгласието на потребителите за използване на техните данни за персонализиране на реклами

1169 прочитания

В понеделник, френските регулатори наложиха глоба на стойност 50 млн. eвро на Google за нарушаване на закона за защита на поверителността на данните на Европейския съюз. Това не е много, като се има предвид, че компанията-майка на интернет гиганта - Alphabet - отчете 33,7 млрд. долара приходи през последното си фискално тримесечие. Но, подобно на глобата в размер на 2,7 млрд. долара, наложена на Google от ЕС за нарушение на антитръстовото законодателство през 2017 г., която беше рекордна за времето си, тази санкция може да бъде по-важна с потенциалните промени в бизнес модела на търсачката, до които може да доведе, отколкото със самата си стойност.

Прочетете още: Какво ще се случи с неприкосновеността на данните през 2019?

Това решение е първото от потенциалната поредица действия срещу американските технологични гиганти за нарушаване на Общия регламент на ЕС за защита на данните (GDPR), който влезе в сила през май 2018 г. Редица организации, опериращи в сферата на защитата на личните данни, вече са подали жалби срещу няколко други компании, между които Amazon, Netflix, Equifax и Experian. В зависимост от това как действат регулаторите на ЕС, както големите, така и малките компании могат да бъдат принудени да променят начина, по който събират и съхраняват лична информация онлайн. В същото време подобни закони, предложени вече в Калифорния, Вашингтон, Ню Джърси и други американски щати, могат да принудят компаниите да преосмислят и отношението си към поверителността на данните в САЩ.

Френският орган за защита на личните данни - CNIL – е постановил, че Google е нарушил GDPR, тъй като компанията не е получила по надлежния ред съгласието на потребителите за използване на техните данни за персонализиране на реклами. Проблемът е, че Google позволява на потребителите да се откажат от персонализирането на реклами и те трябва да изберат, за да го направят, вместо да им се иска съгласие. CNIL също така постановява, че компанията прекалено затруднява потребителите да разберат как точно се използва тяхната лична информация и колко дълго се съхранява.

Засега от Google не са коментирали дали ще обжалват глобата. "Хората очакват от нас високи стандарти на прозрачност и контрол. Ние сме дълбоко ангажирани да отговорим на тези очаквания и изискванията за съгласие в GDPR. Проучваме решението за определяне на следващите ни стъпки", се казва в позиция на компанията.

Ако Google не обжалва или загуби обжалването, ще трябва или да промени тази си практика, или да намери правно основание за използване на лични данни без изрично съгласие.

CNIL започна разследване срещу Google миналата година, след постъпване на жалби от френската адвокатска група La Quadrature du Net и австрийската NOYB (съкратено от „none of your business“).

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас