Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
22 яну
2019
 
 

Bridgestone Европа придоби телематичния бизнес на TomTom

TomTom Telematics, разработващо платформ за автопаркове, е купено от Bridgestone Европа за 910 милиона евро

728 прочитания

Bridgestone купи телематичния бизнес на TomTom

TomTom Telematics, поделението на TomTom за цифрови решения за автопаркове със силна платформа за данни, бе придобито от Bridgestone Европа, дъщерното дружество на Bridgestone Corporation в EMEA. Споразумение с TomTom за придобиване на телематичен бизнес е на стойност 910 милиона евро, заявиха от Bridgestone Corporation. „Сделката създава нов лидер в решенията за автопаркове в региона ЕМЕА, разполагащ с отлично позициониране, което ще отключи нови дигитални бизнес модели в търговската и потребителската мобилност“, допълват от Bridgestone Европа. TomTom обработва средно над 800 милиона GPS позиции, 3,3 милиона пътувания и 200 милиона входящи съобщения на ден.

След сключване на сделката Bridgestone ще усвои всички издадени и изплатени акции на TomTom Telematics за парична вноска в размер на 910 милиона евро. Придобиването се финансира с наличните парични средства в капитала на компанията и се очаква увеличаване на акциите им през първата година. Придобива се само телематичната единица на TomTom.

Прочетете още: Bridgestone представи приложение за прогнозна поддръжка My Speedy

Очаква се сделката да приключи най-късно през второто тримесечие на 2019 г. Сделката все още е предмет на съответните регулаторни одобрения, консултации с представителните органи на TomTom и одобрението на акционерите на TomTom.

 

Сделката ще обедини

най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа. Комбинацията от предложенията на двете компании ще позволи на Bridgestone да продава гуми и решения на по-голяма клиентска база. Освен това достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти, включително OEM производителите.

Нарастващото значение на автопарковете над индивидуално притежаваните превозни средства за превоз на хора и стоки означава, че собствениците и мениджърите на автопаркове трябва да увеличат максимално производителността си и да намалят общите разходи за собственост.

Bridgestone укрепва дигиталните си възможности в EMEА. Компанията има изградени възможности за събиране на данни от сензори, платформи за данни и анализи. „Това доведе до стартирането на редица цифрови решения и приложения като Tirematics, Mobox, FleetPulse и Bridgestone Connect“, обясняват от японския производител.

В същото време TomTom Telematics регистрира двуцифрен растеж и се вписва на стратегическо ниво в Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 хиляди превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни автомобили. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. Тези технологии са базирани на анализ на данни и разчитат на отворена, мащабируема и сигурна облачна платформа.

 

Платформата на TomTom Telematics

позволява на клиенти като автопаркове, лизингови компании или корпоративни автопаркове да направят операциите си по-ефективни. Тя дава възможност за партньорства, например с ОЕМ производители. „Управленският екип на TomTom Telematics успява постоянно да увеличава клиентската си база и да поддържа рентабилен бизнес. Бизнесът е добре позициониран и за бъдещ растеж на решения за автопаркове и за разработване на нови бизнес модели, разчитащи на софтуерни възможности“, коментират от европейската фирма за телематични услуги.

От друга страна, Bridgestone е предпочитан доставчик в много от водещите световни производители на автомобили и автопаркове, и има 2600 точки за продажба само в страните от EMEA. Освен това Bridgestone разполага с водещи за индустрията инвестиции в научноизследователската и развойна дейност и с „дигитален гараж“, базиран в Рим, който се занимава с разработка на решения за дигитална мобилност.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас