Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
08 яну
2019
 
 

Ford ще инсталира клетъчна технология V2X в колите си от 2022 г.

Технологията C-V2X позволява на колите да общуват с други превозни средства и с пътната инфраструктура.

662 прочитания

Ford разкри плановете си да инсталира клетъчна мрежова свързаност тип „автомобил към всико останало“ (C-V2X) във всички ново модели, които ще бъдат пуснати на щатския пазар от 2022 г. Технологията може да бъде разгърната ефективно, само ако е налице подходяща регулаторна среда за тези комуникации, предупредиха от автомобилния производител.

Технологията C-V2X позволява на колите да общуват с други превозни средства и с пътната инфраструктура, за да предупреждава шофьорите за потенциални опасности и други проблеми.

В блога на компанията изпълнителният директор на Ford за свързаната автомобилна платформа Дон Бътлър потвърди плановете на компанията и отбеляза, че употребата на протокола може да подобри безопаността на превозните средства и да помогне на властите да оптимизиран трафика. Компанията използва чипсета на Qualcomm 9150 C-V2X.

Прочетете още: Ford придобива компанията за електрически скутери Sprint

Ford Edge. Снимка: Ford

„Планирана заедно с бързоизгражданата клетъчна 5G мрежа, C-V2X ще осигури директна комуникация между свързаните устройства, което означава, че не се налага сигналът да отива първо до радиокулата. Това ще даде възможност на колите бързо да изпращат и получават критична информация“, обяснява Бътлър. Той добавя, че технологията може да действа като допълваща действието на сензорите за автономно шофиране в самоуправляващите се коли.

"Всички наши коли ще имат възможност да работят и без C-V2X, но технологията ще им помогне да създадат цялостни карти на света, които е пред тях и който не се вижда от LIDAR, радари или камери. Те ще получават актуални съобщения за промени в пътните условия, засящи маршрута, по който се движат“, допълват от Ford.

Бътлър обаче отбелязва, че трябва да бъде налице „правилната регулация“, за да може технологията да демонстрира пълния си потенциал. Това означавало да бъдат поканени другите автомобилни производители, оператори на инфраструктура и на пътища, както и държавните агенции, които да работят заедно за ускорено внедряване на C-V2X.

Ford е само един от многото производители, които подкрепят технологията, а сред останалите са доставчици на безжични системи, оператори и инфраструктурни компании.

ЕТИКЕТИ:
FordCES 2019V2X
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Преглед на тенденциите и обобщение на ERP пазара през 2018

Какви нови и интересни неща може да ни разкаже Пламен Боев от Елит Софтуер

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас