Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
03 яну
2019
 
 

Apple остава лидер на пазара на смарт часовници, но продължава да губи позиции

С появата на много конкурентни устройства на по-ниски цени води до отлив на интереса към Apple Watch

1339 прочитания

Докато пазарът на смарт часовници продължава своя стабилен растеж като цяло, лидерът Apple продължава да губи позиции. ABI Research, консултантска фирма за пазарни прогнози, която предоставя стратегически насоки за най-популярните трансформационни технологии, смята, че доставките в сектора ще достигнат до над 99 млн.   едници през 2023 г. при 40 млн. за 2018 г. В същото време, въпреки че засега остава далеч пред конкурентите си, Apple отчита пазарен дял от 43.35% за второто и третото тримесечие на 2018 г. - най-ниската точка за компанията от доста време насам. Втората позиция си поделят Fitbit, Huawei и Samsung с по 8%, като по-малките играчи на пазара увеличават присъствието си.

Прочетете още: Пазарът на носима електроника ще расте с двуцифрен темп, смята IDC

„Пазарът на смарт часовници е основна част от общия пазар на носима електроника, предлагащ на потребителите достъп до голям брой  функционалности като фитнес тракинг и мониторинг на сърдечната честота”, казва Стефани Томсет, анализатор в ABI Research, и добавя: „Тъй като броят на флагманските и бюджетните смарт часовници продължава да нараства, потребителите все по-често избират устройства от компании, различни от Apple, като Fitbit, Huawei и Samsung. Следователно, Apple страда от спад на пазарния си дял през последните няколко тримесечия”.

Apple Watch 4 например е усъвършенствано устройство, предлагащо обичайните функционалности, както и LTE опции и Siri. Макар че малко конкурентни устройства предлагат подобни възможности, голям брой производители разработват смарт часовници на много по-ниски цени, с по-дълъг живот на батерията и оптимизирана съвместимост със смартфон. Това кара потребителите все по-често да се двоумят при избора на повече функции или по-дълъг период на използване след зареждане при по-ниска цена.

Apple Watch може да бъде закупен за около 399 долара без LTE и 499 долара със, като живота на батерията му е около 18 часа и е съвместим с iOS устройства. Samsung Galaxy Watch, който има много от същите характеристики, се продава на цени от 329 долара без LTE и 379 долара с LTE. Живота на батерията му е от около 3 дни и е съвместим с устройства с iOS и Android. Fitbit Versa, който няма същите функции като Galaxy и не предлага LTE модификация, е още по-евтин – 200 долара при живот на батерията от около 4 дни и съвместимост с iOS и Android устройства. Huawei Watch GT, който предлага самообучение за мониторинг на сърдечната дейност и GPS, заедно с обичайните смарт функции, се продава на цена от 230 долара с живот на батерията от 14 дни и iOS и Android съвместимост.

„Apple ще продължи да доставя голям брой смарт часовници както за настоящите си клиенти и фенове на бранда, така и за нови. Но с толкова много други смарт часовници, които предлагат повечето от основните функции на Apple Watch, но на по-ниска цена и с по-дълъг живот на батерията, както и със съвместимост с по-голям брой смартфони, определено отливът ще продължава”, коментира още Томсет.

 

 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас